Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

absolutt alt slutter å virke i Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger desperat hjelp her nå!

Reformaterte pc-en idag, etter at den ikke ville starte av en mystisk grunn.

Men etter at jeg har fått laga en konto, og skal prøve og installere Ethernet greier fra cd-en som fulgte med så plutselig så skyter prossesorbruket opp til 100% og det begynner å lagge no helt for j....., men når installasjon er ferdig, blir den normal igjen.

Og når jeg var ferdig med installasjonen så prøvde jeg å installere Realtek som også lå på cd-en som fulgte med, men da hang hele systemet seg, og når jeg prøver å starte den på nytt igjen etter å ha resetta den så stopper den midt i loadinga av Vista, og jeg må sette i vista cd-en og ta og gjennopprette systemet derfra, men da er jeg tilbake til start igjen, for da har ikke ethernet greia blitt installert så jeg kommer ingen vei.

Kommer heller ikke på internett på pc-en for å laste ned noen evntuelle oppdateringer som kunne fiksa dette!

Spesifikasjoner:

Win Vista home premuim (ekte versjon selfølgelig)

AMD Athlon 64 x2 5600+

nVidia GeForce 9600GT

2Gb RAM

på forhånd takk for alle svar

Endret av Lentaro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å deinstallere det du har installert. Jeg antar Realtek er drivere for et nettverksjort og "Ethernet" er noe liknende. Vista skal kunne finne slike saker selv. Det er ikke sikkert det du har installert fra CD er Vista-kompatibelt.

Skrevet
Prøv å deinstallere det du har installert. Jeg antar Realtek er drivere for et nettverksjort og "Ethernet" er noe liknende. Vista skal kunne finne slike saker selv. Det er ikke sikkert det du har installert fra CD er Vista-kompatibelt.

Cd-en fulgte med i pakka som jeg fikk etter at jeg kjøpte pc-en så den bør jo virke da elr?

Realtek er lydkort oppdatering.

Skrevet

Cd-en fulgte med i pakka som jeg fikk etter at jeg kjøpte pc-en så den bør jo virke da elr?

Nei, ikke stol på det. Prøv uten, er mitt tips.

Skrevet

Nei, ikke stol på det. Prøv uten, er mitt tips.

men jeg må installere den "Ethernet" for å kunne gå på nettet for å laste ned oppdateringer.

Men jeg fikk ikke til det heller, for vet ikke hvordan jeg konfigurerer så det virker for når jeg fikk den så virka det automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...