Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Max størrelse på Swap i XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i alle dager skal du med over 4gb sidevekslingsfil uansett?

Jo mere fysisk minne du har jo mindre sidevekslingsfil behøves med mindre du har tenkt å dumpe ut hele minnet, noe som oftest ikke er nødvendig.

 

Det holder lenge med 2gb sidevekslingsfil med så mye minne.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Det er håpløst og idiotisk å skrive at sidevekslingsfila skal være feks 1,5 gang eller 2 gang større enn fysisk minne. Bruker du feks x86 windows kan ikke noe program bruke mere enn feks 2gb minne uansett. (Selv x64 prosesser er låst til 4gb)

 

Grunnen til at windows vil at den skal være ca 1,5 gang større er fordi den kan da lagre fullstendige minnedumper noe de fleste aldri får bruk for.

 

På x86 Windows er vel det største ca 4GB.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Leverandøren av CADprogrammet jeg bruker anfefaler at swapfila er 1.5 X fysisk minne, og Windows skiver også at fila godt kan være 1.5-2 x fysisk minne.

 

Er det vanlig at det ikke er mulig å gjøre den større enn drøye 4?

 

 

 

e

 

Kan du ikke spørre leverandøren av CADprogrammet, hva med å bruke /3GB og /userva switch. Har programmet mulighet til det?

Lenke til kommentar

Som jeg sa har bare vanlige programmer tilgang til 2gb minne. (Resten er satt av til kjerneminnet)

Du kan boote med /3GB bryteren for å utvide dette til 3gb og dermed er det bare 1gb igjen til kjerneminnet noe som egentlig ikke er å anbefale da det er trangt der allerede.

 

Jeg har brukt diverse tyngre CAD-programvare på pc'r og har ikke vært borti at de har hatt behov for såpass mye som 2gb minne.

Ta å start programmet heller og se på hvor mye virituellt minne det faktisk bruker totalt før du bruker /3GB bryteren

Lenke til kommentar
Slappa litta gutter!

 

Ingen grunn til å dra seg opp pga. et slikt spørsmål.

 

Jeg var ikke klar over at dette var idiotisk, men nå vet jeg det.

 

 

 

Uansett, takk for svar.

 

 

Espen

 

Dette var ikke ment som kritikk mot deg om du tolket det slik, jeg mente det var idiotisk av produsenten å gi en slik genrell oppskrift da dette viser forsvinnende liten forståelse fra deres side over hva som er poenget med sidevekslingsfilen.

Lenke til kommentar

Neida, ingen fare. Jeg tolket det ikke som kritikk.

 

Enig med at selv 2Gb er mye. På Solid Works web står det at 2Gb skal holde til større sammenstillinger enn de jeg jobber med nå.

Dealen er at når jeg kjører større sammenstillinger, som består av ca 1000 deler, og kanskje 50 subassemblies, begynner ting å gå tregt.

 

Pagefile øker til en drøy Gb.

 

Jeg ha snakket endel med support her til lands, og de har jo rådet meg til å skru av div grafiske effekter, noe jeg har gjort. Det har hjulpet noe, men ikke nok.

Jeg har ikke lyktes i å få noe mer nyttig info vdr hardware. Jeg har spurt om skjermkortet begrenser (Quadro FX570), men de sier at det skal være godt nok. Ellers kjører jeg [email protected].

Har klokket opp skjermkortet også, uten noe revolusjonelle resultater.

 

De anbefaler meg forøvrig å kjøpe en Fujitsu Siemens "workstation" uten at de kan fortelle hva som er inni. Dette synes jeg er litt tynt. Disse boksene koster jo skjorta.

 

Det jeg egentlig lurer mest på, er hva Solid Works faktisk bruker av maskinvare på forskjellige oppgaver.

 

Skjermkortet har en storebror, FX1700 med 512Mb, men samme 128 bit. vil dette gi øket ytelse?

Neste skritt er Quadro FX3700 som er 256bit og 512Mb. Det er svinedyrt.

 

Kan jo alltids kjøpe dyrt skjermkort hvis man vet at ytelsen faktisk blir bedre, til det man bruker det til.

 

8 lakser til hissig skjermkort uten at man trenger det er ikke så kult.

 

"problemet" med skjermkort er at SW kjører best med egne drivere. De lager jo bare drivere til "CAD" skjermkort, og de er svinedyre i forhold til ytelsen.

 

 

Noen tips?

 

 

 

e

Lenke til kommentar

Har dette programmet støtte for å bruke over 2gb minne da først og fremst?

 

Hvis du bruker Process Explorer og sorterer etter Virtual Memory, hvor mye minne bruker dette programmet egentlig?

Som regel skyldes ytelsesproblemer eksessiv sideveksling noe som normalt sett ikke burde være et problem med 4gb fysisk minne og et skikkelig skrevet program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...