Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

En løs del i vaskemaskinen?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en UPO WD8042D vaskemaskin med tørk som skrangler litt fra trommelen. Det første som slo meg var at det lå en løs mynt i trommelen, men den er totalt tom. Lyden virker som om den kommer fra baksiden av trommelen og det skrangler når man vrir trommelen ca 1/4-1/2 omdreining. Det høres som om noe detter ned, så flytter seg på nytt ved ny 1/2 omdreining. Lyden er bare merkbar når trommelen er relativt tom.

 

Er det en måte å komme til utsiden/rundt trommelen uten å demontere hele maskinen? Kan se for meg at garantien blir litt brutt om jeg begynner å skru for mye.

 

Maskinen er 6 måneder gammel og har ikke blitt kjørt hardt eller med mye last.

 

Tenkte jeg skulle forhøre meg her før jeg stikker innom Elkjøp med den, noe som mildt sagt er et slit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Hehe, du skal selvsagt ikke måtte drasse med deg maskinen til Elkjøp hvis det er noe galt med den! Det vanlige er at servicepersonell kommer hjem til deg.

 

Ta kontakt med Elkjøp og få telefonnummeret til et autorisert verksted.

 

Dersom feilen skyldes en kjøpsrettslig mangel, får du maskinen reparert gratis innen 5 år fra kjøpsdato. For øvrig presumeres det at mangelen forelå ved levering dersom den oppsto innen 6 mnd. fra kjøpsdato, jf. forbrukerkjøpsloven § 18.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Det er kanskje litt seint å svare på denne tråden, men bedre sent enn aldri.

Hadde akkurat samme problemet med samme maskin selv, tok meg evigheter å finne ut av hva det var.

Inne i trommelen sitter det tre plast bulker som er med på å dra tøyet rundt, disse er bare klippset på plass det er bare å dra disse mot deg for å løsne dem.

Inne i en av dem har du en mynt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...