mamobr Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har i praksis overtatt fatterns halvgamle laptop. Jeg har allerede formatert den en gang ganske nylig, men angret litt på at jeg ikke oppgraderte den litt. Jeg vurderer nå å bytte hardisken med en dobbelt så stor en og så installere windows xp på nytt. I tillegg skal jeg sette i en ny RAM-brikke. Vil det da bli noe problem med å aktivere windows samt microsoft office? Det er forbasket surt om jeg ikke vil få aktivert disse en gang til. Tidligere har jeg hatt noen problem med slik aktivering, selv om jeg ikke mener jeg går utenfor reglene til microsoft. Da hadde jeg formatert en maskin for mange ganger eller noe, og måtte styre med å ringe microsoft og greier, men det ordnet seg. Vil det være noe stress å få aktivert det med ny harddisk? (Og hvis jeg så ikke skal få aktivert det, kan jeg bare sette i den gamle hardisken og boote fra den?)
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Skal ikke være noe problem så lenge du har en gyldig cd-key.
Puke Nukem Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Skal ikke være noe proble det. I følge det jeg vet, må du bare kjøpe ny lisens hvis du skifte hovedkort. Den versjonene av office ska heller ikke være noeproblem. His du ikke gjør noe med (formaterer, forandrer) noe på den gamle disken etter at du har tatt den ut, er det mulig å sette den inn å boote fra den
mamobr Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 takk for svar! Får satse på det ordner seg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå