Gå til innhold

1 cm støydempingmatter?


Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt omkring her om støydemping , vil ha en maskin så stille som mulig uten å begynne med vannkjøling og alt det dillet der!

Har også sett folk som har brukt 1 cm støydempingsmatter fra div bilutstyrsbutikker , men aldri funnet ett helt entydig svar noen plass! Kanskje søkingen min som er for dårlig?

 

Lurer hvertfall på hva slags erfaringer folk har med ulike støydempingsforsøk , hva som fungerer og ikke minst , hva som ikke fungerer! (Har nå ett Chieftec Big tower(trodde jeg ville få bruk for det :lol: )) (Vet Microplex har , men gidder ikke bestille hvis det er mulig å fikse det på en annen måte)

 

Og gjerne prisnivå , hvis noen har det i hodet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kabinettet og Platene fra Microplex...

Viftestøyen er stor uansett...

Men når du slår på kabinettet hører du ikke den metall lyden lengre.. Harddisker og cdspillere høres ikke når døren er lukket i front. (matte i frontdøra). Tar bare bort viberasjonsstøy.

 

Vel, uansett så er det vært pengen for det ferdig settet, i forhold til å gå på Biltema osv. Prisen er større der og platene er ofte tyngre, samme effekte etter det jeg har hørt. Du må jo klippe det til, og trenger mange plater...

 

Er litt redd for at microplex platene kan starte å samle endel støv :-?

Ikke skjedd enda, men det finnes plater for biler som er laget slik at støvet ikke setter seg så godt..

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noen vifter i forkant , har kun vifter i bak-kant og på siden , og maskinen står i ett "lite" hull i pc-pulten min , så viftestøyen bak er ikke plagsom , men harddiskene og cpu-viften er den jeg hører! Lurer litt på om jeg klarer å fjerne dette med slike matter , ved å tette i front og sidene?

Lenke til kommentar

Jeg har testet de fleste støydempende mattene og det jeg har kommet fram til er at mattenr ikke fungerer særlig bra!

Hvis du da ikke tetter igjenn alt av små hull, men datte kan man jo ikke fordi at luften må jo ut av pc`en! Dessuten vil alle de mattene koste flere hundre kroner så....

 

Jeg anbefaler at du:

1. Bytter PSU viften(e) til en 120mm

2. setter en 120mm på CPU(du kan bruke Zalmann`s "ting" til)

3. 2x 120mm på toppen

 

Alle disse setter du på 6v, dette vil jo seff koste litt også ,men det er jo absolutt deilig med en stille pc!

 

eE slikt oppsett hadde jeg før jeg fikk vannkjøling! :woot:

Det eneste som vil bråke nå er muligens GPU kjøleren og harddisken(e) :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...