Gå til innhold

Portal for lokalt lag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først av alt, siden validerer! Veldig bra! :woot:

 

Litt tips:

 

- Ta gjerne med litt luft på toppen av siden. Ikke så mye, men kanskje 2-3 cm med padding/margin. Nå virker siden litt presset opp mot toppen

 

- Banneret var veldig bra :)

 

- Menyen på venstre side kunne du gjerne skilt litt mer fra resten av teksten ellers. Gjør den bold, sleng på en samme eller noe bakgrunn kanskje. Og ikke ha sånn at de flyter til midten på hover :s Det er helt greit at de skifter farge, det er viktig for å vise at man trykker/peker på riktig element, men at de skiftet plass var litt irriterende...

 

- Sleng kanskje på et skille rundt innholdsbiten. Kanskje noe så enkelt som en syltynn grønn strek på venstre, høyre og under innholdsbiten. Sånn som det er nå, virker det som om alt liksom flyter rundt. Det er ofte greit å få strukturert det litt mer, men med diskre, små skillelinjer. Ikke ta noen svære linjer, bokser eller noe dramatiske bakgrunnsfarger

 

- Jeg regner med linkene etterhvert skal ha adresser de peker mot? :p Disse kan også være greit å differansiere litt fra teksten i innholdsbiten av siden, på samme måte som menyen. Men bør helst se annerledes ut enn meny-elementene selvsagt.

 

- Jeg bruker nyeste stabile versjon av Opera, og her flyter de valideringsikonene helt bort på venstre siden. Ta en kikk på siden slik at den funker skikkelig i Opera? :D

 

- Hvis du eller noen andre har noe skille i photoshop, kan du kanskje få tak i et bakgrunnsbilde/farge som ikke er mono-grønn, men gjerne litt lysere øvers/neders med en fade-effekt? Har ikke så mye peil på akkurat sånt, men en såpass sterk mono-grønn farge er gjerne ikke det beste på en side som dette. Kanskje en mykere grønnfarge, mer brun, eller en farge som går over i en lysere farge på noen måte?

 

Ellers gjør du veldig mye bra, denne siden kommer til å bli knallbra! Fortsett med den gode arbeidet, og kudos igjen for valideringen. sånt liker vi! :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så stor tilhenger av brunt, ikke nødvendigvis som farge men i bruken på siden for å skille mellom bakgrunnene.

 

Ellers kan du gjøre en del reduksjoner av menyelementer og tekst på siden. Subtittelen "Hjemmeside for..." er strengt tatt ikke nødvendig. Enten kommer folk dit med forkunnskap om sidens funksjon og tilhørighet, eller så kan du lese mer om det under about/om oss siden. "Om oss" kan også dekke kontaktinformasjon, så "kontakt oss" kan også fjernes fra menybaren. En gjestebok er vel ikke nødvendig om dere har et forum (Ha heller en forumdel der uregistrerte brukere kan gjøre innlegg), så den også kan fjernes. Andre elementer kan jeg også forespeile meg at kan fjernes fra menyen og ha innholdet havne under andre menyelementer. Gjerne vurder en dropdownmeny for å navigere underliggende tema.(Eks Menyelement "Informasjon" -> Om siden, kontaktinformasjon, om laget, om området)

 

En strøm av informasjon kan oppdateres og være lett oversiktelig i sidebaren, oppkommende aktiviteter, de siste innlegg på nettsidene, forum feeds og lignende.

 

For tips og triks kan du se på disse retningslinjene for typografi for å gi teksten på siden et tydelig og kommuniserende utseende.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...