Gå til innhold

Er Djevelen allmektig?


Anbefalte innlegg

Jeg takker for meg i denne tråden nå. Jeg har ikke noe mer å komme med. Føles som vi ikke kommer noe videre. Skjønner hva dere mener veldig godt.

 

Men jeg har i hvert fall ikke noe mer fornuftig å si. Det virker som dere ikke er villige til å se det på en annen måte enn på den måten dere alltid har sett det. Og det er helt greit. Takk for mye nyttig lærdom!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som dere ikke er villige til å se det på en annen måte enn på den måten dere alltid har sett det.

Jeg er tidligere kristen, så slike råtne og patetiske forsøk på personangrep må du lenger ut på landet med.

 

Fy faen.

 

Virker som du overreagerer en smule her Pricks. :hmm: Må forøvrig si meg enig i at veldig mange her på forumet har et veldig fastkjørt livssyn og uttaler seg veldig bombastisk om ting som slett ikke er så utvilsomme.

Lenke til kommentar
Virker som du overreagerer en smule her Pricks.

Du mener at jeg skal finne meg i latterlige forsøk på å undergrave andre debattanter ved å gå prøve å lyve om dem?

 

Nei, men så tror jeg heller ikke El_Hobo hadde som helsikt å spre løgner eller være slem og ond på andre måter, men heller å uttrykke sin frustrasjon over at enkelte ikke makter å se en alternativ side av en sak, selv ikke hypotetisk for å kunne snakke objektivt.

 

Hva var grunnen til at du sluttet å være kristen forresten?

Lenke til kommentar
Det virker som dere ikke er villige til å se det på en annen måte enn på den måten dere alltid har sett det.

Jeg er tidligere kristen, så slike råtne og patetiske forsøk på personangrep må du lenger ut på landet med.

 

Fy faen.

Du glemte visst å ta med den siste setningen i sitatet der. Videre stod det "Og det er helt greit". Var ingen sarkastisk undertone der. Beklager hvis det kunne oppfattes sånn.

 

Nei, men så tror jeg heller ikke El_Hobo hadde som helsikt å spre løgner eller være slem og ond på andre måter, men heller å uttrykke sin frustrasjon over at enkelte ikke makter å se en alternativ side av en sak, selv ikke hypotetisk for å kunne snakke objektivt.

Takk! Som et skudd.

Skal heller ikke påstå at jeg er objektiv eller alltid klarer å se det fra deres vinkel.

 

 

Så Pricks, det var ikke ment som et angrep på noen måte. Bare litt frustrert over den generelle tonen her på forumet. Så vær så snill å ta det litt med ro før du går til forhasta konkulsjoner.

Endret av El_Hobo
Lenke til kommentar
Nei, men så tror jeg heller ikke El_Hobo hadde som helsikt å spre løgner eller være slem og ond på andre måter, men heller å uttrykke sin frustrasjon over at enkelte ikke makter å se en alternativ side av en sak, selv ikke hypotetisk for å kunne snakke objektivt.

Hva i all verden vet han om hvem som makter hva?

 

Hva var grunnen til at du sluttet å være kristen forresten?

Det var en gradvis prosess. Jeg begynte å tenke på flere og flere forskjellige ting. På veien stoppet jeg innom "agnostikerstasjonen" en periode før jeg begynte å lese mer fra ateister på nettet. Personer som Richard Dawkins og Sam Harris har vært viktige i siste overgang til hardbarket ateist.

Lenke til kommentar

Man skal ikke lese mange av innleggene dine før man får en anelse av at du er veldig fastlåst i ditt syn og ikke gidder/makter/prøver å se ting fra en annen synsvinkel.

 

Du har veldig bastante innlegg og gir uttrykk for at det du skriver er korrekt. For alle. Uansett. Veldig vanskelig å føre en ordentlig debatt når du skriver på den måten du gjør.

 

Men selvfølgelig kan jeg har misforstått deg. Prøver ikke å gi uttrykk for at jeg alltid har rett heller.

Lenke til kommentar
Man skal ikke lese mange av innleggene dine før man får en anelse av at du er veldig fastlåst i ditt syn og ikke gidder/makter/prøver å se ting fra en annen synsvinkel.

 

Du har veldig bastante innlegg og gir uttrykk for at det du skriver er korrekt. For alle. Uansett. Veldig vanskelig å føre en ordentlig debatt når du skriver på den måten du gjør.

 

Men selvfølgelig kan jeg har misforstått deg. Prøver ikke å gi uttrykk for at jeg alltid har rett heller.

 

Det er ikke spørsmål om synsvinkler men å underbygge sine påstander med fakta.

Om noe forekomemr deg som bastant og ufravikelig, vis hvor argumentasjonen faller fra hverandre og dermed nødvendigvis må opphøre å være så bastant som du hevder den er.

 

En debatt er utveksling av meninger, men meningene må støttes opp av fakta ellers får en aldri en objektiv vinkling på temaet og det hele blir en subjektiv suppe.

 

Et godt eksempel på dette kan være astrologi, "synske", holocaustmotstandere og andre som vrir fakta der det passer dem og setter inn egne usannheter for å bygge opp om egne påstander.

 

Det som hevdes av proponentene for slikt er lett å tilbakevise med fakta.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror jeg fikk det jeg er ute etter der. Når Djevelen trenger Guds tillatelse for å røre Job er det ingen tvil om hvem som står høyest. Da har en perfekt gud lenger ingen unnskyldning for å ikke fjerne lidelse fra verden.

 

Er en "perfekt" Gud en som tar bort alle lidelser? Jeg liker å tro at alt som har skjedd har skjedd for en grunn, og at Gud griper inn der hvor han må. Det som Gud har gjort har han gjort for en grunn, og det som Gud ikke gjør, gjør han også for en grunn. Grunnen kan bare Gud vite.

 

Vi mennesker tenker ofte hva som er best for oss selv, og alle har forskjellige meninger om hva som hadde vært best for menneskeheten. Vi stiller oss over Gud og tror vi vet bedre om hva som er godt for oss. Men Gud vet hva som er best for oss.

 

Det er min mening i denne saken.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror jeg fikk det jeg er ute etter der. Når Djevelen trenger Guds tillatelse for å røre Job er det ingen tvil om hvem som står høyest. Da har en perfekt gud lenger ingen unnskyldning for å ikke fjerne lidelse fra verden.

 

Er en "perfekt" Gud en som tar bort alle lidelser? Jeg liker å tro at alt som har skjedd har skjedd for en grunn, og at Gud griper inn der hvor han må. Det som Gud har gjort har han gjort for en grunn, og det som Gud ikke gjør, gjør han også for en grunn. Grunnen kan bare Gud vite.

 

Vi mennesker tenker ofte hva som er best for oss selv, og alle har forskjellige meninger om hva som hadde vært best for menneskeheten. Vi stiller oss over Gud og tror vi vet bedre om hva som er godt for oss. Men Gud vet hva som er best for oss.

 

Det er min mening i denne saken.

Og hva er det som gjør "Gud" unikt i dette tilfellet?

Det du skriver her kunne lik så greit handlet om meg.

 

Er JEG perfekt dersom JEG tar bort alle lidelser? Jeg liker å tro at alt som har skjedd har skjedd for en grunn, og at JEG griper inn der hvor JEG må. Det som JEG har gjort har JEG gjort for en grunn, og det som JEG ikke gjør, gjør JEG også for en grunn. Grunnen kan bare JEG vite.

 

DERE mennesker tenker ofte hva som er best for oss selv, og alle har forskjellige meninger om hva som hadde vært best for menneskeheten. DERE stiller oss over MEG og tror DERE vet bedre om hva som er godt for DERE. Men JEG vet hva som er best for oss.

 

Det er min mening i denne saken.

 

Finn 5 feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...