Gå til innhold

Overføring av kontakter til ny telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en usb-kabel for å koble telefonen til PC-en, så kan du jo bruke Sony Ericsson PC Suite for å kopiere kontaktene til PC-en og derfra til den nye telefonen. Eller du kan bruke bluetooth for å overføre kontaktene mellom telefonene. Da går du inn i kontaktmenyen og merker de kontaktene du vil sende og søker opp den andre telefonen via bluetooth på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Fikk du det ikke til via Sony Ericsson PC Suit, så kan du jo også prøve MyPhoneExplorer. Der kan du også synkronisere telefonen med PC-en og ta backup av kontakter osv.

 

Eller du kan opprette en konto på http://www.zyb.com. Det er en gratis nett-tjeneste som lar deg laste opp backup av kontakter, kalender, bilder osv. som du enkelt kan laste ned igjen til hvilken som helst telefon når du logger deg på kontoen din.

Endret av elo_
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
W810i har ikke den 'Send alle kontakter' via bluetooth ?

 

 

Kontakter

-> Valg

--> Avansert

----> Send alle kontakter

-----> Via bluetooth

 

Jeg gjør dette og overfører til min PC alle kontakter i tilfelle jeg skal miste telefonen. Problemet er at jeg kun får overført første kontakten og ingen andre.

 

Hva er problemet?

 

MVH

 

toremf

Lenke til kommentar

Jeg gjør selv dette ved hjelp av IR. Om du åpner opp filen på en PC så vises kun første kontakt. Men om du åpner opp dokumentet ved hjelp av f.eks excel, så ser du at alle kontaktene er der, men framvisningen blir noe uoversiktlig. Filen kan overføres til en annen SE telefon (ikke forsøkt mot P-modellene) uten store problemer. Kan også overføre direkte mellom telefonene. Gjør oppmerksom på at eventuell kontaktliste på mottaker-telefon vil bli overskrevet.

 

Men om noen vet om et program du kan åpne filen i som gjør at alle kontaktene vises på en oversiktlig måte, så send meg gjerne en PM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Jeg bruker også www.zyb.com. Er helt gratis og støtter alle mobiler tror jeg..

 

Den syncer telefonliste kalender vertfall. Tror den kan ta sms også.

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
Jeg gjør selv dette ved hjelp av IR. Om du åpner opp filen på en PC så vises kun første kontakt. Men om du åpner opp dokumentet ved hjelp av f.eks excel, så ser du at alle kontaktene er der, men framvisningen blir noe uoversiktlig. Filen kan overføres til en annen SE telefon (ikke forsøkt mot P-modellene) uten store problemer. Kan også overføre direkte mellom telefonene. Gjør oppmerksom på at eventuell kontaktliste på mottaker-telefon vil bli overskrevet.

 

Men om noen vet om et program du kan åpne filen i som gjør at alle kontaktene vises på en oversiktlig måte, så send meg gjerne en PM.

Hei

Takk for svaret. Du har rett. Da er det bare å finne et programmet som kan lese dette på en fornuftig måte.

RP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...