Gå til innhold

Logitech Z-680 eller Klipsch promedia 5.1. ???


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Logitech Z-680 eller Klipsch promedia 5.1. Vurderer å kjøpe en av dem, men jeg vil gjerne vite litt mer om dem først.

 

Hvordan fungerer dem med Audigy 2 Platinum lydkort?

Hvilke begrensninger vil jeg støte på?

Hvor brukervennlige er de?

Hvor lange kabler følger det med?

Hvordan blir lyden ved spilling, DVD eller musikk?

Går det ann å veggmontere høytalerne?

 

Hvis det er noen som kan svare meg på noen av disse spørsmålene hadde det været fint.

 

jpj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sann...

Jeg kjøpte klispch promedia 5.1 for et par mnd r siden og har ikke angret 1 sekund , til nå har jeg fått 3 naboklager hehe..

Settet låter utrolig bra, bassen går meget dypt samtidig som den ikke vrenger seg, satelittene låter også meget pent..

Jeg har ikke hørt logitech 680, men jeg har lest den del tester om de og det har der kommet frem et par negative ting, blant annet : bassen er for "bangete", det kommer susing fra høytalerne.. Men det er mye positivt der også, det har støtte for dolby digital , pluss at det benytter digitale koblinger..

 

I pc bladet pcpro var det denne mnd høytaler test, der var ikke klipsch 5.1 med , men lillebroreren var med 4.1 . Disse slo logitech s 680, blant annet fordi klispch lyden var best :)

4.1 har da mye mindre subwoofer en det 5.1 versjonen har , + at 5.1 har muligher for tilkobling av forsterker som dekoder DD..

Sattelittene i klipsch 5.1 er også sterkere en de i 680..

 

 

Gå for klipsch 5.1 , jeg bruker idag audigy lydkort og det høres kjempe bra ut , men skal invistere i audigy 2, det har da støtte for EX lyd noe som er til fordel for klipsch 5.1

 

Hilsen fornøyd kunde

Lenke til kommentar

Hei.

For 3-4 mnd siden kjøpte jeg Logitech Z-560 altså lillebroren til Z-680 bare i 4.1. Med en gang jeg fikk dem var jeg jo fornøyd med lyden. Men litt etter litt ble jeg mer og mer ufornøyd med subben, den var altfor boomy ikke egnet til musikk! Derfor solgte jeg anlegget. Kjøpte Klipsch 5.1. Det er høyttalere fra en annen verden! Klipsch er meget mye bedre etter min mening. Subben er rask og fin går også veldig dypt. Kvaliteten på DVD-filmer er ekstremt bra.

Min mening Klipsch ProMedia 5.1 ligger et par hakk foran Z-680! :woot:

Lenke til kommentar

z-680 er et helt nytt sett fra 560, og du bør ikke bruke 560 som grunnlag for sammenlignelse. lillebroren til dette settet, er z-640.

 

om du får z-680 med den nye ROM versjonen, (nyere enn 1.03) slik at du ikke får det sus problemet som mange opplever med 680, er dette absolutt et meget bra sett. det er lett å bruke, og du kan veggmontere satelittene. kablene er ikke veldig lange(vanlig høytalerkabel, kan kjøpe lengre om du trenger det), men du får også med digital coax/optisk kabel-

 

noen av det beste med 680, er at du kan koble til omtrent hvilken som helst lydkilde, og at det har dolby digital, dts, prologic 2 + litt til innebygd, slik a du ikke trenger eksterne dekodere. du får definitivt mye for pengene med dette anlegget.

Lenke til kommentar

Har kompiser med både Klipsch 5.1 og Logitech 680, og jeg må si at det er MYE penere lyd i Klipsch-anlegget. Logitech høres ut som et bil-anlegg, med romlebass og skrikende diskant.. Fra Klipsch-anlegget får du en nydelig diskant og mellom-tone som nesten(unnskyld til alle hi-fi-gale) kommer på høyde med et greit B&W/NAD anlegg.. Dessuten er bassen i Klipsch-anlegget mye bedre balansert, slik at du får renere bass-tone istedet for den evindelige duringen.

Gå for Klipsch! Du kommer ikke til å angre(med mindre målet er å ødelegge hjerte-rytmen, gjøre mor gal og skremme livet av katta..)

Lenke til kommentar
Har kompiser med både Klipsch 5.1 og Logitech 680, og jeg må si at det er MYE penere lyd i Klipsch-anlegget. Logitech høres ut som et bil-anlegg, med romlebass og skrikende diskant.. Fra Klipsch-anlegget får du en nydelig diskant og mellom-tone som nesten(unnskyld til alle hi-fi-gale) kommer på høyde med et greit B&W/NAD anlegg.. Dessuten er bassen i Klipsch-anlegget mye bedre balansert, slik at du får renere bass-tone istedet for den evindelige duringen.

Gå for Klipsch! Du kommer ikke til å angre(med mindre målet er å ødelegge hjerte-rytmen, gjøre mor gal og skremme livet av katta..)

:yes: Helt enig. Som jeg skulle sagt det selv.
Lenke til kommentar

klipsch er kvalitet på et mye høyere nivå enn logitech, mye mer raffinert, dynamisk og forvregningsfritt på høyere lydnivå, subben er ikke for bromlende, men det største er vel at klipsch har diskanter, det hjelper til med å og utjevne nivået av dype og høye frekvenser. i logitech sette vil nok subben ta over en del fordi du ikke har den diskanten

 

så hvis penger ikke har noe å si, vil jeg anbefale Klipsch Promedia 5.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...