Gå til innhold

Ventrillo server til spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det funker for alle som du vil ska koble seg til.

Du laster bare ned vtserv old (husker ikke tallene). går i config filen og redigere det du vil der.

Går inn på routern din oppner standarporten (finner den i config filen) udp og tcp (dette gjøres inne under virtuell server, heter det på de fleste routere, eller noe tilsvarende) så tar du bare og starter vtserv så er du i gang ;)

Lenke til kommentar
det funker for alle som du vil ska koble seg til.

Du laster bare ned vtserv old (husker ikke tallene). går i config filen og redigere det du vil der.

Går inn på routern din oppner standarporten (finner den i config filen) udp og tcp (dette gjøres inne under virtuell server, heter det på de fleste routere, eller noe tilsvarende) så tar du bare og starter vtserv så er du i gang ;)

 

 

Ja det var ikke komplisert for en grønnskolling som meg, har ikke en måte og forklare det på så vi normalt dødelige kan forstå litt?:p ( skjønte litt men var litt komplisert forlart)

Lenke til kommentar

kan ta og lage en liten guide for deg jeg da:P hehehe

 

1: last ned vtserv. gjerne elste versjonen pga av der er det ikke begrensingner på antall personer som kan være koblet til.

eksempel nedlasting

 

2: Installer programer på ønsket plassering

 

3: ventriloserver.jpg Her tar du og redigere det du måtte ønske at servern skal hette og vilke port du vil den ska kjøre på

 

4: lagre endringene du har gjort.

 

5: klikk på selve programet. Og servern starter. Den er bare lokalt på nettverket ditt da

 

6: logg deg inn på routern din. (f.eks: 192.168.2.1 du har kansje en annen ip til routern din)

 

7: I menyen som er i grensesnittet til routern kan du velge virtuell server eller lignene. (variere fra router til router)

 

8: Inne på virtuell server (eller lignende) så kan du legge til den porten du har valgt at servern skal kjøre på. Du må også skrive inn ipadressen til selve maskinen som skal kjøre vt serveren. Husk og opne påde tcp og udp. lagre de instillingen du har gjort.

 

9: VT servern skal da vær klar til bruk for allmenhente.

Vis du er usikker på ipadressen på selve Inettet ditt så kan du gå på www.dinip.no for og finne den.

 

10: Gi den ipadressen du fikk på dinip.no og porten og eventuel passord vis du har satt det, til de folkene du vil skal koble seg til vt servern din.

 

Lykke til;)

håpper at dette forklarte litt og var til hjelp

 

mvh

EX-adrin

Lenke til kommentar

Tusen takk:)

Blei litt smartere:) men får det fortsatt ikke til:P vist du har lyst til og hjelpe meg "live" hadde det vart KONGE:D vist dette er noe du kunne tenke deg kan du få min msn så kunne du hjulpet meg der... første gang jeg har prøvd meg på noe sånt som dette så trenger og få det inn med t-skje:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...