Gå til innhold

BSES - Russisk - befalskole


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg vil gjerne søke på Russisk på BSES, men lurer på hvordan alt fungerer der og hvor krevende det er? Har lest på Forsvaret sine hjemmesider, leter mer etter erfaringer istede for tørr fakta.

 

Alle erfaringer og meninger blir satt pris på, og post gjerne hvis du har tatt et annet språk enn russisk også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg vil gjerne søke på Russisk på BSES, men lurer på hvordan alt fungerer der og hvor krevende det er? Har lest på Forsvaret sine hjemmesider, leter mer etter erfaringer istede for tørr fakta.

 

Alle erfaringer og meninger blir satt pris på, og post gjerne hvis du har tatt et annet språk enn russisk også.

 

Vet ikke alt for mye om BSES, for jeg har ikke gått der, men jeg kjenner skolesjefen, og det er en fin fyr. Det hjalp deg sikkert mye ;) Gjennomgående tror jeg ikke at det er mer krevende enn andre befalsskoler, bortsett fra at du må være mer språklig oppegående og interessert enn en gjennomsnittlig infanterist (ikke noe stygt om infanterister, men du skjønner hva jeg mener). Det forventes at man gjør sitt beste og har god progresjon både på den språklige og den militære utdanningen for å unngå å bli relegert, men dette sier seg jo selv - befalsskole er ingen barnehage ;)

 

Hvis du har tenkt å søke i år, må du i alle fall velge mellom språkene pashto og dari, for de tar ikke opp på russisk eller arabisk før høsten 09.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...