riis Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Harddisken er en ca 6 mnd gammel ekstern Lacie 500GB. Den tikker omtrent som en klokke med en gang jeg slår på strømmen. Tikkelyden stopper når jeg beveger harddisken opp/ned eller frem/tilbake. Windows registrer heller ikke disken i det hele tatt. Har en del ting på disken jeg vil beholde, så formatering er uaktuelt om det ikke finnes andre måter å løse problemet på. Lurte på å sende disken til reparasjon om jeg ikke får gode råd i tide. Har jeg da noen rettigheter til å få fikset disken? Må jeg betale for å få den fikset uten å miste data?
Jan-Inge Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Hadde samme problem med en Freecom 250 gig ekstern. Den var dog utenfor garanti. Tok ut hd'en fra boksen og monterte den i PC-en og fikk ut data. Fungerte fint der etter å ha stilt på jumperne. Det er nok uaktuelt for deg å gjøre pga. at garantien ryker. Spørs vel om det lønner seg for produsent å få den sendt inn til reparasjon. Får nok en ny og data er dermed tapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå