Gå til innhold

TES: Spørsmål om mod: Bruker KCAS, men går ikke opp i level

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hai

Jeg har mange mange ganger startet opp med dette spillet, og følt at det egentlig har veldig potensiale, men blir fed up av det mongo levelsystemet + diverse annet. Men først og fremst levelsystemet. Nå er jeg igang igjen, da jeg har sett at det finnes mods som kan hjelpe til med det meste, spill på PC FTW, konsoller kan gråte haha.

Anyways jeg har henta en lvl mod som heter Kobu's Character Advancement System og tja, ting virker fint såvidt jeg kan skjønne. Bortsett fra at jeg ikke stiger i lvl, det er konstant lvl 1 og den xp baren beveger seg ikke. Jeg får dog sånne + på statsa mine etterhvert som major skillsa stiger. Er dette normalt? Eller regner spillet meg som lvl 1 for alltid? Vil jeg ikke da få problemer seinere da det kanskje er requirements til lvl for quests og slikt... Jeg merket meg det samme da jeg prøvde AF level mod, skillsa og stats stiger som bare det, men lvl er på stedet hvil, altså 1.

Jeg hadde satt veldig pris på tilbakemelding fra noen som har kjennskap til spillet, samt mods, og kanskje denne moden spesielt :) Altså: er det normalt at lvl ikke stiger på den type skjermen i spillet? Normalt at det ikke skjer noenting når jeg sover (altså lvlup) :p ?

Har aldri vært borti et spill med så mye dill og dall for å få det til å være noenlunde på skinner, men det virker som om det er tonnevis med moro i det, så jeg kan liksom ikke gi meg heller hehe :)

Trengs mer info så si endelig ifra, så fikser jeg det.

På forhånd takk

U

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelene mer beskrivende.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er nok KCAS som har skylden. KCAS må konfigureres når du starter spillet (via et spell du har fått), så sannsynligvis har du ikke stilt den inn, eller stilt den inn til å ikke levle i det hele tatt.

Hvis du synes Oblivion blir dødt, så kan du ta en titt på denne tråden, spesielt innlegget mitt (#3).

Endret av MiSP
Skrevet

takk for svar, jeg har fått det til å funke nå, og har lvla littegrann :)

Men det er altså slik at jeg får + i stats som hører til de skillsa jeg faktisk bruker? har jeg da forstått denne modden riktig? Jeg føler meg vanligvis som en oppegående smart person, men disse oblivion efficient leveling, samt tonnevis med mods osv har en tendens til å få meg til å føle meg litt dum, da jeg ikke forstår helt hehe.

og til den "guiden" du refererte til, ja faktisk så har jeg nå begynt å kjøre på med alle dungeonsa jeg kommer over, det er faktisk dritmorsomt å utforske samt få litt loot, selv om det er ganske dårlige greier jeg har fått så langt :O Oblivion har så voldsomt potensiale imo, det er synd at folk som liker rpger kanskje blir skremt bort av alt.

Takk for svaret Misp :)

Skrevet
takk for svar, jeg har fått det til å funke nå, og har lvla littegrann :)

Men det er altså slik at jeg får + i stats som hører til de skillsa jeg faktisk bruker? har jeg da forstått denne modden riktig? Jeg føler meg vanligvis som en oppegående smart person, men disse oblivion efficient leveling, samt tonnevis med mods osv har en tendens til å få meg til å føle meg litt dum, da jeg ikke forstår helt hehe.

og til den "guiden" du refererte til, ja faktisk så har jeg nå begynt å kjøre på med alle dungeonsa jeg kommer over, det er faktisk dritmorsomt å utforske samt få litt loot, selv om det er ganske dårlige greier jeg har fått så langt :O Oblivion har så voldsomt potensiale imo, det er synd at folk som liker rpger kanskje blir skremt bort av alt.

Takk for svaret Misp :)

Med standard oppsett(Peasant King/Queen): Annenhver gang man øker en skill vil man få + til en stats, for eks. Hvis du har vokst +2 til blade får du +1 strength. Og etter du har økt 10 av major skillsa dine vil du vokse et level hvor du velger tre stats som vil få et plusspoeng hver. Sånn jeg har forstått det ihvertfall.

Du vil ikke se level-økningen der hvor det står "to next level" eller noe sånt, den vil stå på 0 hele tiden. Hvis du vil se hvor lenge du har til neste level må du caste spell'en du har fått (lilla kule, husker ikke hva den heter), og gå inn på history-level.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...