Gå til innhold

Ny telefon: HTC vs. iPhone vs. ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er for tiden på jakt etter ny telefon, og har klart å komme meg frem til noen alternativer. Jeg har følgende kriterier når jeg skal skaffe meg ny telefon: Passer i lomma, menysystem som ikke er alt for knotete, mms (Rart at noen mobiler ikke har dette), 3G, en bra epostleser, en bra nettbrowser med støtte for fulle sider, muligheten til å innstallere egne programmer og så lite "lag" som mulig.

 

Treighet i systemet er vel en av mine "pet-peeves," og hvis jeg får en mobil som er ganske treg, ender den vel opp i søppelkassa ganske fort. Går gjennom alternativene mine, jeg.

 

HTC Touch Cruise

+ Har alt av teknologier

+ Mulighet til å innstalere egne programmer

+ Passer fint i lomma

+ Opera Mobile

 

- Noe treig?

- Dårlig kamera

- Noe knotete menyer når du kommer forbi TouchFLO

 

iPhone

+ Meget rask

+ Utrolig fint og enkelt menysystem

+ Bra nettleser (Safari?)

+ Slank og lekker

 

- Ikke MMS

- Ikke 3G

- Knotete og treig epostleser

 

Lener mot HTC Touch Cruise, men er ikke helt sikker.. Setter pris på enhver hjelp. Nevn gjerne også andre alternativer som kan passe mine behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Er for tiden på jakt etter ny telefon, og har klart å komme meg frem til noen alternativer. Jeg har følgende kriterier når jeg skal skaffe meg ny telefon: Passer i lomma, menysystem som ikke er alt for knotete, mms (Rart at noen mobiler ikke har dette), 3G, en bra epostleser, en bra nettbrowser med støtte for fulle sider, muligheten til å innstallere egne programmer og så lite "lag" som mulig.

 

Treighet i systemet er vel en av mine "pet-peeves," og hvis jeg får en mobil som er ganske treg, ender den vel opp i søppelkassa ganske fort. Går gjennom alternativene mine, jeg.

 

HTC Touch Cruise

+ Har alt av teknologier (Stemmer)

+ Mulighet til å innstalere egne programmer (Stemmer)

+ Passer fint i lomma (Stemmer)

+ Opera Mobile (Stemmer)

 

- Noe treig? (Kommer helt an på hvor mange programmer som er aktiv, men iforhold til iPhone, så er den treg ja.)

- Dårlig kamera (Vet ikke, men iPhone sitt kamera er nok ikke bedre)

- Noe knotete menyer når du kommer forbi TouchFLO (det stemmer, men nå må du huske at det er Windows Mobile, så du kan endre mye - sjekk bildene)

 

iPhone

+ Meget rask (Ja!)

+ Utrolig fint og enkelt menysystem (Stemmer nok også)

+ Bra nettleser (Safari?) (Beste nettleseren ever)

+ Slank og lekker (Jepp!)

 

- Ikke MMS (Kan installere tredjeparts MMS program, men fortsatt ikke fullverdig MMS)

- Ikke 3G (Stemmer, men har EDGE)

- Knotete og treig epostleser (Har ikke vært borti den, så vet ikke)

Lener mot HTC Touch Cruise, men er ikke helt sikker.. Setter pris på enhver hjelp. Nevn gjerne også andre alternativer som kan passe mine behov.

 

Her har du noen screenshots av min HTC Touch. Langt fra knotete nå altså ;)

 

post-95751-1206194423_thumb.jpg post-95751-1206194431_thumb.jpg

post-95751-1206194438_thumb.jpg post-95751-1206194445_thumb.jpg

post-95751-1206194452_thumb.jpg post-95751-1206194459_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det var et sykt pent grensesnitt!!! Da blir nok min neste tlf htc touch cruise! Hvor får du tak i dette hen?

 

Syntes iphone har litt for mange mangler for min del. Syntes den heller ikke er no god å bruke sånn til daglig.

 

Takk skal du ha :)

 

Jeg bruker:

 

- SPB Pocket Plus

- SPB Insight (RSS leser)

- SPB Weather

- Custom Ikoner fra SPB Club

 

Her er hjemmesiden til SPB Software House

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar

Hadde en iPhone for noen måneder siden, solgte den og sto selv overfor samme valg som deg like før påske. Det stod mellom iPhone (nok en gang men nå med 16gb) og Cruise.

Jeg valgte å kjøpe en ny iPhone da jeg savnet den noe utrolig. Bruker-grensesnittet er helt utrolig :)

 

Det finnes nå ett MMS tredjeparts program som funker godt (ikke optimalt men godt).

Trianguleringen funker bra nå...også i Norge.

Jeg opplevde ikke e-post leseren som treg (bruker Yahoo! mail da å det er mulig noen leverandører er tregere).

 

Å forresten: Steffen_moss....riktig lekkert grensesnitt, utrolig lekkert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...