Gå til innhold

PC og PS ut, Mac og Aperture inn?


Anbefalte innlegg

Hei

Som ivrig hobbyfotograf må jeg bytte ut min bærbare Dell lattitude 610 med et kratigere arbeidsverktøy. I tillegg til surfing, mail etc går 80% av pctiden min med til bildebehandling og da i Photoshop CS3.

Har gjennom jobben fått tilbud om å kjøpe Mac til fordelaktig pris. Har siklet på Mac lenge, men problemet er at jeg nå er relativt trenet i PS og programmet er som alle vet, DYRT :(

 

Mitt spørsmål er om hvor avansert Aperture til Mac er i forhold til Photoshop på PC?

Hvis evt forskjellen er stor, er PS til Mac mer eller mindre det samme som til PC.

 

Skal i tilfelle ha Macbook Pro med matt skjerm :yes:

 

Takk til alle som gidder å svare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CS3 er 100% identisk til Mac og WinPC. Eneste forskjell er at ctrl+ er Aple+ på en Mac. Det er ingen overgang overhodet. Problemet er bare at du må eie to lisenser hvis du vil bruke CS3 i begge OS. Det er ikke nødvendig med Bootcamp. Det gir muligheten for å velge hvilket OS under oppstart, for Intel-baserte Mac'er er fullverdige Mac OS, Windows og Linux-maskiner, avhengig av hva du ønsker. Ønsker du både Mac og PC så får du begge verdener i samme maskin med Mac, uten å emulere.

Lenke til kommentar
CS3 er 100% identisk til Mac og WinPC. Eneste forskjell er at ctrl+ er Aple+ på en Mac. Det er ingen overgang overhodet. Problemet er bare at du må eie to lisenser hvis du vil bruke CS3 i begge OS. Det er ikke nødvendig med Bootcamp. Det gir muligheten for å velge hvilket OS under oppstart, for Intel-baserte Mac'er er fullverdige Mac OS, Windows og Linux-maskiner, avhengig av hva du ønsker. Ønsker du både Mac og PC så får du begge verdener i samme maskin med Mac, uten å emulere.

 

Typisk at jeg da har lisens til PC utgaven :wallbash:

 

Takk for alle svar uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...