Misantropen Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Har evinnelige kræsj-problemer med WoW med nevnte betingelser (WoW + Vista 64 + 8GB ram + ATI 3870). Virker som det er det eneste spillet det tryner i. Jeg spiller i Windowed mode med det "semitransparente" Aero themet. Det jeg som oftest får er enten at AI'en slår inn og resetter spillet eller at jeg får en eller annen "WoW.exe has encoutered an error". Har også fått blåskjerm et par ganger. Er det noen andre som har noenlunde samme maskin config og opplever de samme problemene? Jeg har prøvd "det meste" (reinstallasjon av drivere, direct x, repair av WoW osv). PS: Er dette riktig forum? Klarte ikke bestemme meg om dette skulle postes i et eller annet hardware eller windows forum eller her. Men siden det kun for det meste angår dette ene spillet poster jeg her.
Dʋgɢtung Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Innstaller XP Tror ikke det er veldig aktuelt når han kjører med 8GB minne ^^
maggot69 Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg har akkurat installert Vista Ulti og har "bare" 3GB tilgjengelig. Hva gjør jeg feil ? Har nemlig 4GB installert. Endret 19. mars 2008 av maggot69
Kiruk Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Han må vel nesten velge enten eller da? Ettersom Vista ikke liker spill.
Fruktkake Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Finnes 64-bit XP da. Men dette har ATI fikset i en ny driveroppdatering, så bare oppdater. Jeg krasjet ofte i Skettis.
Misantropen Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Skrevet 19. mars 2008 Jeg har akkurat installert Vista Ulti og har "bare" 3GB tilgjengelig. Hva gjør jeg feil ? Har nemlig 4GB installert. Kanskje det ikke var 64 bit utgaven, men 32 bit? XP 64 er et grusomt produkt. Det skal jeg hvert fall IKKE legge inn. Jeg har også SP1 lagt inn til Vista.
Misantropen Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Skrevet 19. mars 2008 Finnes 64-bit XP da. Men dette har ATI fikset i en ny driveroppdatering, så bare oppdater. Jeg krasjet ofte i Skettis. Har siste drivere for ATIkortet, Catalyst 8.3. Det ble noe bedre med denne drivern, men langt fra stabilt. 8.2 crashet konstant, nå holder det kanskje 10min til en time mellom hver krasj.
maggot69 Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har akkurat installert Vista Ulti og har "bare" 3GB tilgjengelig. Hva gjør jeg feil ? Har nemlig 4GB installert. Kanskje det ikke var 64 bit utgaven, men 32 bit? XP 64 er et grusomt produkt. Det skal jeg hvert fall IKKE legge inn. Jeg har også SP1 lagt inn til Vista. Aaah...så det er 64 bit's utgaven som nyttegjør mer enn 3GB.
Dev- Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Finnes 64-bit XP da. Men dette har ATI fikset i en ny driveroppdatering, så bare oppdater. Jeg krasjet ofte i Skettis. Har siste drivere for ATIkortet, Catalyst 8.3. Det ble noe bedre med denne drivern, men langt fra stabilt. 8.2 crashet konstant, nå holder det kanskje 10min til en time mellom hver krasj. Prøve å kjøre med mindre enn 8 GB ram for å se om det er problemet?
alike Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Det har i alle fall ingen ting med Vista å gjøre. Kjører selv wow på vista, og omtrent sammtlige av mine venner gjør det også...
rallrall Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg hadde problem med at wow klikka i ett sett før, særlig på enkelte steder. Fant ut at det var noen korrupte scenery-filer. Løst ved reinstall av wow, repair hjalp ikke da Endret 19. mars 2008 av hikai
Rewws Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Finnes 64-bit XP da. Men dette har ATI fikset i en ny driveroppdatering, så bare oppdater. Jeg krasjet ofte i Skettis. Har siste drivere for ATIkortet, Catalyst 8.3. Det ble noe bedre med denne drivern, men langt fra stabilt. 8.2 crashet konstant, nå holder det kanskje 10min til en time mellom hver krasj. hmm jeg fikk lyst til og spørre hvilket hovedkort du bruker, jeg fikk nemlig "command-queue" flashback når jeg hører det du sier, eller for dårlig kjøling, men kan jo hende det er kompabilitets kræsj som du sier, prøv en eliminerings metode. ta bort en og en ting til feilen forsvinner.
Misantropen Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Jeg kjører Asus Blitz Formula P35-gamerhovedkort. Har skrudd på Address Remapping for å utnytte 8GB. Overklokker noe, men kjøler aktivt chipsettet. Kan jo selvsagt klokke ned og se om det hjelper (mener jeg gjorde dette uten at det hjalp). Jeg tror det her noe med minnemengden og drivern som ikke spiller helt bra sammen når man kjører en 32bits applikasjon? Noe må vekk fra "kombinasjonen" i topic, det enkleste for meg er å bytte skjermkort til nVidia og prøve dette en stund?
Darth Kjell Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Har Vista Ultimate 64-bit, 8 GB minne og et 8800GTS. Har ikke opplevd noen problemer selv. Vet Creatives gamle lydkort-drivere hadde problemer med maskiner med over 4 GB minne. Har du et Creative-kort?
saimon Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Hvordan instalerte du wow? Du må huske å kjøre patcher og selve wow som administrator for at de skal funke
Misantropen Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Skrevet 22. mars 2008 (endret) Har Vista Ultimate 64-bit, 8 GB minne og et 8800GTS. Har ikke opplevd noen problemer selv. Vet Creatives gamle lydkort-drivere hadde problemer med maskiner med over 4 GB minne. Har du et Creative-kort? Ja, jeg har et X-Fi, men jeg har lagt inn de siste driverne som kom nå i mars. Uansett er kanskje en fullstendig "x-fi driver clean" for så å legge dem inn helt fra bunnen verd å prøve. Men de ble såvidt jeg så helt avinstallert under installasjon. WoW ble kun kjørt fra en mappe der det har ligget siden jeg installerte det på XP. Kjører alltid som lokal administrator og med UAC skrudd av. Men er det snakk om noen spesielle patcher til 64-bit Vista for wow? Endret 22. mars 2008 av Misantropen
jvc1986 Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Jeg hadde tilsvarende problem, Vista x64, 5GB ram, 3870 skjermkort og wow i windowed mode, flere ganger i timen sluttet skjermdriveren å svare samt at wow til tider fikk en error som avsluttet spillet. Løsningen var simpel, avinstlerte driverne jeg hadde lagt inn (5 mars driverne til ati) og lot Vista selv finne drivere som passet, etter det har jeg ikke hatt et eneste problem:)
Misantropen Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Skrevet 22. mars 2008 Jeg hadde tilsvarende problem, Vista x64, 5GB ram, 3870 skjermkort og wow i windowed mode, flere ganger i timen sluttet skjermdriveren å svare samt at wow til tider fikk en error som avsluttet spillet.Løsningen var simpel, avinstlerte driverne jeg hadde lagt inn (5 mars driverne til ati) og lot Vista selv finne drivere som passet, etter det har jeg ikke hatt et eneste problem:) Kan du se hvilken versjon av driverne du fikk inn? Og har du fremdeles Catalyst Control Centre tilgjengelig? Uansett verd å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå