Gå til innhold

Memor32, billigst hvor?


magiXen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann! :D

Lurte på om noen vet om noen steder de selger Memor32 til en fornuftig pris.. Nekter å punge ut 600kr for et minnekort med usb connector.... :)

Norsk kilde er å foretrekke :p

 

 

Grunnen til at det koster 600 kr er fordi den kan brukes sammen med Memento som gir modchip-effekt på PS2. Med andre ord blir Memor32 en plug & play modchip som ikke bryter garantien på maskinen din. Sammenlignet med tradisjonell modding er 600 kr ingenting. Enten er du ikke oppdatert, ellers så er du bare gjerrig. Modtech vet jeg at de selger Memor32 med Memento ferdiginstallert.

 

Du kan også kjøpe hos Kogu.no. Vanvittig kjapp service. Memento installert også.

 

 

Du kan jo handle i utlandet som er billigere, men som koster frakt, og tollen er man kanskje uheldig med. Til sjuende sist ender man opp i 600 kr uansett, om ikke mer.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Memor32 er et "steinalder" produkt, og ikke stort bedre enn swap magic... bortkastede penger, spør du meg. Det eneste som fungerer 100% er en chip av god kvalitet.

 

Med chip, så funker ALT uten noe om og men, og det gjør det IKKE med memor32...

 

Send meg gjerne en pm for mere info om chip, og pris på montering ;)

Lenke til kommentar
Memor32 er et "steinalder" produkt, og ikke stort bedre enn swap magic... bortkastede penger, spør du meg. Det eneste som fungerer 100% er en chip av god kvalitet.

 

Med chip, så funker ALT uten noe om og men, og det gjør det IKKE med memor32...

 

Send meg gjerne en pm for mere info om chip, og pris på montering ;)

 

Såvidt jeg vet er Memor32 + Memento ganske nytt i forhold til swap magic. Har du kilder til at den har blitt steinalder? Memento har heller ikke sagt at de skal gi opp heller, så nye oppdateringer kommer. Memor32 alene er bare en memory card. Med andre ord er det opp til Memento. Siden de er såpass nye tar det selvfølgelig tid før det blir like bra som en modchip. Men det er en fakta du ikke kan unngå og det er at Memento + Memor32 ikke bryter garantien på konsollen i motsetning til en modifikasjon.

 

Pr. i dag er Memento + Memor32 underlegen i forhold til en modchip, men den er ikke steinalder så lenge Memento ikke har sagt at de har gitt opp. Og du kan ikke utelukke Memor32's potensiale med tanke på nye firmware.

 

Og folk trenger ikke å sende PM til deg for info om chip når det ligger massevis på nettet. Og pris på montering ligger uansett rundt på 1000 spenn + hvis man har en ny PS2 med gyldig garanti kan man kysse den farvel.

Lenke til kommentar

Å spille brent spill med kun hjelp av minnekort er en VELDIG gammel metode. Memento er en kjekk løsning med tanke på garanti. Det eneste du må være obs på er at backup spill som skal spilles må patches om før brenning.

Men uansett hvor mange andre løsninger som kommer så er nok den beste løsningen å få satt inn en kvalitets-chip ala Matrix Infinity. En PS2 blir ikke en skikkelig konsoll uten en slik.

Enkelte PS2er har en feil som gjør at laser ryker kjapt hvis man spiller mye kopi spill, denne feilen fikser de fleste moddere samtidig som de monterer chip uten ekstra kostnad.

Lenke til kommentar

Takk til alle tullinger som må informere meg om allt jeg ikke spør om :)

 

Hvor det er billigst ikke hva jeg skal velge... er fullstendig klar over fordeler ulemper krav etc... Men investert allerede av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å bryte garantien på en ny maskin jeg har nå.

 

Ja cossiemk1... i know... Chippa slim hos øyvind før.. funka knall :)

Pluss nå kan man ta med seg spill og minnekort til kompisser etc uten allt for mye styr. Valget er allerede tatt så kan stenges :p

 

Til han som spurte om jeg var dum eller gjerrig...... Er vel nettop det at jeg verken er det ene eller det andre og nettop derfor ikke kaster penga ut vinduet for oppskrytte produkter i norske nettbutikker :)

Lenke til kommentar
Chip koster 800,- ferdig montert, og du trenger IKKE miste garantien på maskinen ;)

 

Er veldig klar over det... fikk det for 700 av øyvind sist :p

Men tydeligvis har enkelte problemer med å fatte et poeng her....... Memor32'n er allerede kjøpt :)

 

Ja ja, hvorfor spør du hvor du kan kjøpe det da?? har du alt kjøpt det, så får du slite med det... Og glem spill på cd, for det virker ikke, bare dvd ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Tssh... fordi man posta før man kjøpte for å få det så rimelig som mulig? :)

Er fullstendig klar over det.. Samme med PS1. Er imidlertidig en workwaround for CD leste mna på sia dems :)

 

Kan stenges ja. Bør man senke prisen.......? Qxl.no ligger det rimeligere og tilsvarende tilbud... (MI..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...