Gå til innhold

Multicom Kunshan M570


ziper

Anbefalte innlegg

jeg har planer om og kjøpe en bærbar, surfet litt på nett og lenge har dell xps 1730 vert det beste alternativet, men nå så fant jeg at multicom har fått er ny nemlig Multicom Kunshan M570.

 

etter litt søking fant jeg ut at det er en clevo M570RU-U (trur det er RU-U i alle fall),og den har alt det jeg vil ha:

 

17"

Nye prosessorer basert på 45nm teknologi

8800GTX

og i tillegg har den 1000 Mbps nettverkskort, Blu-Ray spiller og S/PDIF digital utgang.

 

full Spesifikasjoner:

17" Widescreen skjerm med WXGA+ 1440x900, WSXGA+ 1680x1050 eller WUXGA 1920x1200 valgfri oppløsning 
GeForce 8800M GTX 512MB DDR3, GeForce 8700M GT DDR3 eller Quadro FX1600 valgfritt skjermkort (MXM-III) 
Intel Core 2 Duo prosessor 45nm - valgfri størrelse 
DDR2 667MHz SO-DIMM RAM valgfri størrelse 
Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte) 
10/100/1000 Mbps nettverkskort 
Bluetooth 2.0 (tillegg) 
DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller   
Full-size tastatur 
Touchpad med scroll funksjon 
Fingeravtrykkleser 
Webkamera 2.0Mpixel 
Intel HD-audio, Azalia kompatibelt lydkort 
3D stereo høyttalere 
S/PDIF digital utgang 
HDMI kontakt med lyd 
DVI-I kontakt 
4 x USB 2.0 kontakter 
IEEE1394 firewire kontakt 
eSATA kontakt 
Linjeinngang 
Mikrofon inngang 
Hodetelefonutgang 
7-i-1 minnekort leser (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD) 
Express card slot 
8 cellers batteri smart Lithium-Ion 
Størrelse: 397 x 284 x 22~44 mm (BxDxH) 
Vekt ca 3,95kg med 8 cellers batteri

 

så er dette en bra bærbar? og hvordan er multicom?

 

hittil har jeg bare gode erfaringer med multicom, jeg har 2 kamerater som har kjøpt jfl92+ og min lille bror som har kjøpte samme, av de tre så fikk min bror problemer med harddisken men det var bare og sende den tilbake og de fikset den, det eneste er vel at det har litt lang sende tid men det kan jeg leve med.

 

jeg spør dere for på nett er det en del delte meninger om dem.

 

test

ifølge denne testen så bråker den en del noen som kan si noe om det?

OFFICIAL* Clevo M57ru FAQ & Owners Lounge

 

edit1:

jeg fant denne testen (er en god del bilder der også) og hvis du blar ned til Emissionen så er det høyeste antall dB de kommer opp på 49.3dB og det er under dvd spilling.

 

og ifølge wikipedia så er 50 dB Visking så da er skulle man tru at den ikke bråker så dramatisk som enkelte vil ha det til.

Endret av danroger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke pcen har verken eSATA eller HDMI-kontakt, ihvertfall har ikke clevo oppgitt dette: clevos produktinfo

 

Om du skal spille mye ville jeg valgt 1440x900 siden de andre oppløsningene er så høye at spill som crysis ikke kjører flytende, du ender da opp med å måtte skru ned oppløsninga og bildet blir slørete i ikke-native oppløsninger. Skal du derimot drive mye bildebehandling eller vil ha en stor skrivebortsoverflate etc så kan de høyeste oppløsningene være gode valg mener jeg.

Lenke til kommentar

570tu skulle vist ha et annet brikkesett i tillegg til skjermkort i geforce 9000-serien.

 

Dette er kanskje en lettere modifisert 570ru, burde ikke ta lang tid å legge til Hdmi og eSata utganger hvis det allerede er støtta av brikkesettet, det er jo en stund siden 570ru ble lansert.

 

Edit: Jeg snakka med multicom i dag, det var vist en vanlig ru-modell alikevel. Den hadde selvfølgelig verken eSata eller Hdmi :hrm:

Endret av Lethys
Lenke til kommentar

Jeg ser akuratt på den samme nå. den skal brukes til spill som Counter strike source.

 

Hvilken harddisk:

120GB SATA 5400RPM 2.5"

160GB SATA 5400RPM 2.5"

250GB SATA 5400RPM 2.5"

320GB SATA 5400RPM 2,5"

100GB SATA 7200RPM 2.5"

160GB SATA 7200RPM 2.5"

200GB SATA 7200RPM 2.5" Hva trenger jeg egentlig?

 

Hadde settet pris på om dere som har kjøpt den kan si hva dere syntes osv .

 

MVH

Lenke til kommentar

Grafikkortet er det nest beste du kan få til bærbare nå til dags om du velger 8800m gtx, kun dell xps m1730 har bedre grafikkort, men prisen er over 18000,- for et tilsvarende oppsett. Ift harddisk hastighet så har ikke det noe å si for selve spillytelsen, kan hjelpe litt på lastetidene, kopieringshastighet osv, men bråker litt mer enn 5400 rpm-disker, koster mer pr megabyte og batterilevetiden kan reduseres noen minutter.

Lenke til kommentar
Grafikkortet er det nest beste du kan få til bærbare nå til dags om du velger 8800m gtx, kun dell xps m1730 har bedre grafikkort, men prisen er over 18000,- for et tilsvarende oppsett. Ift harddisk hastighet så har ikke det noe å si for selve spillytelsen, kan hjelpe litt på lastetidene, kopieringshastighet osv, men bråker litt mer enn 5400 rpm-disker, koster mer pr megabyte og batterilevetiden kan reduseres noen minutter.

 

7200 diskene til XPS 1730 hører du ikke, den er så støydempet som du kan få en laptop. Multicomen er et lite hakk overpriset når du velger inn OS og Office som de fleste trenger, da er man fort på 18.000 kr, betalte bare 1300 kr mer for mitt oppsett på XPS.

Lenke til kommentar

Joda, men generelt bråker 7200 rpm-disker mer enn 5400 rpm, selv om dette ikke trenger å være til bry. For de av oss som istter med XP pro fra før og bruker openoffice så sparer jeg heller de kronene og kjøper hos multicom, men smak og behag. XPS M1730 er den beste maskinen av disse på alt bortsett fra batterilevetid og tilpasninger ift OS\programvare og hw-oppgraderinger.

Lenke til kommentar
7200 diskene til XPS 1730 hører du ikke, den er så støydempet som du kan få en laptop. Multicomen er et lite hakk overpriset når du velger inn OS og Office som de fleste trenger, da er man fort på 18.000 kr, betalte bare 1300 kr mer for mitt oppsett på XPS.

 

Det kan ha noe med at maskinen er så fysisk stor at de har plass til støydemping på HDD?

Hva med om trådstarter ser på den HDX 9200 til HP?

http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...&plid=89838

14300,- for 8800 GTS 512mb, 4GB ram og en god CPU.

Lenke til kommentar

Denne modellen ser veldig spennende ut.

 

Ser etter noe som kan erstatte min Dell XPS 1710. 1730 er overhode ikke akuelt. For stor, og jeg trenger ikke to skjermkort.

 

Men jeg håper det skal komme en 15,4 tommer 1920x1200 med ett 8800 skjermkort også.

 

Men har ikke sett det enda, så da så denne veldig spennende ut.

 

Blir spent på å høre når folk får den og hva de synes.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...