Gå til innhold

Realtek ALC889A problemer


Anbefalte innlegg

Har Gigabyte GA-X38-DQ6 hovedkort med Realtek ALC889A innebygget lydchip.

 

Ettersom mitt x-fi extreme music tok kvelden, bestemte jeg meg for å prøve de innebygde kortet. Etter en installasjon av de nyeste driverne fyrte jeg opp noen mp3.

 

Lyden er strippet for bass og høres nesten ut som den er i "surround" med bare to høyttalere. Altså mye av lyden "mangler", f.eks er vokal til tider langt borte, nesten ikke hørbar, for så å komme tilbake.

 

Bruker headset, og har stilt inn at jeg bruker headset i kontrollpanelet. Alle effekter er også avslått.

 

Noen som har forslag til løsning?

 

Windows er nylig innstallert med alle oppdateringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så har jeg satt headphones i kontrollpanelet, (og i windows egen kontrollpanel) så høyttalerinstillingene skal være korrekt. Mp3 filene lagger faktisk når jeg spiller dem av. Er oppe i over 80% cpu bruk til tider.

 

Har nå reinstallert windows 3 ganger pga. dette.

Er litt smålei nå :)

Lenke til kommentar
Dette er jo åpenbart feil, jeg har som nevnt akkurat samme hovedkort og jeg testet akkurat flere mp3´er og de spiller perfekt med mine Sennheiser hodetelefoner med ikke målbar cpu belastning, dette er i Vista X64 med siste Realtek drivere (1.88 tror jeg)

 

Jeg bruker også de nyeste driverne fra gigabyte sin webside. Har også prøv å hente de siste fra realtek.com.tw (1.88)

 

Bruker også de siste intel chipset driverne fra gigabyte.

Bruker du dette microsoft uaa greiene? Fikk ikk lyd i det hele tatt uten dem.

 

Har nå lånt et nytt x-fi extrememusic. Her er akuratt samme problemet. Begynner å bli frustrert!!

Lenke til kommentar
Kan bare si at i Vista, både 32 og 64 (har begge inne) fungerer det prikkfritt, har heller ikke installert MS UAA, men jeg regner med du kjører XP?

 

 

Jepp kjører xp professional.

Problemet dukket opp da jeg oppgraderte x-fi extreme music med de nyeste driverne. Dette kan da ikke ha ødelagt hovedkortet mitt? (evt. ny firmware i driveren?)

Hovedkortet fungerer ok ellers, bortsett fra pci lydkort og onboard lyd (som har samme problemet)

 

Har nå resatt bios uten forandring på lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...