Damp Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Her er scriptet: #include <windows.h> #include <stdio.h> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int iCmdShow) { MessageBox( NULL, "Help", "Message box", MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION ); return 0; } Men når jeg prøver å kjøre det får jeg disse i error list: Error 1 error LNK2019: unresolved external symbol _main referenced in function ___tmainCRTStartup MSVCRTD.lib - Error 2 fatal error LNK1120: 1 unresolved externals Har prøvd meg på ting som jeg har funnet på google som å bytte character set o.l. men ingenting fungerer. Bruker VC++ 2008 Express Edition
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Det er på grunn av navnet entry point main, og har ikke noe med MessageBox å gjøre. Nå husker ikke jeg i farta hva den egentlig skal hete... _tWinMain kanskje. Dette er helt idiotisk i Windows, aner ikke hvorfor de har gjort det så vanskelig.
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 GeirGruson forsåvidt rett, men husk project-settings kan være tilpasset console window.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå