Gå til innhold

Anbefal meg en bra sci-fi serie, takk!


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann! Begynner såvidt å få dugelig med abstinenser etter å plutselig ha gått tomt for sci-fi materiale å bedøve hjernen med!

 

Fint om noen kunne anbefale meg noen bra sci-fi serier i samme tradisjon som:

- Firefly/Serenity

- Stargate / SG-atlantis

- Battlestar Galactica

 

(kan godt være en gammel serie man får kjøpt på DVD)

 

Cheers

TH!

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hva med First Wave? Er ikke så mye scifi som de du nevner over men det funker fint for meg, hehe.

 

 

Mjaaaaaa!

 

Pursued by the police and a mysterious government agent, Foster discovers the quatrains of Nostradamus, which tells of three waves which will destroy the planet, unless a "twice blessed man" can stop them. Aided by a quirky cyber-journalist, Foster investigates strange occurrences which have ties to Nostradamus' quatrains, hoping to find what he needs to forestall the aliens' plans. (IMDB)

 

For en som elsker vitenskap, teknologi og bøker av oppegående mennesker som Carl Sagan og Isac Asimov, tror jeg ikke denne serien vil gjøre trikset :)

 

Konspirasjonsteorier, profetier etc. kan brenne i kjelleren sammen med monoteistiske religioner for mitt vedkommende! :innocent:

 

Ellers takk for forslagene! Red Dwarf er kanskje litt over-the-top for min del, men skal sjekke ut Farscape!

TH

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Heh, det finnes sekvenser i Farscape som er vel så "over the top" som mye av det man finner i Red Dwarf, men ok.

 

Babylon 5 har mer politikk/filosofi enn de tre nevnte, men har også underholdningsverdi så det holder. Anbefaler den på det sterkeste. Har riktignok massevis av aliens, noe som ikke funker for alle.

 

Space: Above and Beyond er også en litt eldre, meget bra serie. Føles militært sett langt mer overbevisende enn BSG og Stargate-seriene. En god del dystrere enn f.eks. Firefly og Stargate, men liker du BSG så takler du det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Takker for de senere innspill også! :) Skal se om jeg får tak i Babylon 5 i tillegg til Farscape! Star Trek tror jeg at jeg sparer for nå :)

 

Futurama er temmelig heftig rått det også; har sett alle episodene allerede dessverre :)

Lenke til kommentar
Takker for de senere innspill også! :) Skal se om jeg får tak i Babylon 5 i tillegg til Farscape! Star Trek tror jeg at jeg sparer for nå :)

 

Futurama er temmelig heftig rått det også; har sett alle episodene allerede dessverre :)

 

Hvis du har sett alle episodene må du se Bender's Big Score :D den er konge!!

Lenke til kommentar

Gode sci-fi serier finnes det mange av, men de beste etter min mening er:

 

1. Sliders

En serie om 5 som reiser mellom forskjellige jordkloder gjennom en portal. Er utrolig bra de 3 første sesongene, før den dabber litt i 4 og 5 da ser man at seriens skaper har gitt opp. Skuespillerne av serien er flinke og du får nostalgisk følelse av den. Meget god sci-fi serie som alle burde få med seg uansett ung eller gammel. Minimalt med blodscener, men det er litt skrekk og gru av og til. Men alt i alt er det en vennlig sci-fi serie for hele familien. God kvalitet er det også!

 

2. Stargate SG-1

Serien går på Viasat 4. Er god! Men Viasat 4 har bare sendt de 3 første av 10 sesongene. Og i tillegg sender de Stargate Atlantis som bryter seg løs fra Stargate SG-1 serien i sesong 8. Denne serien er om portaler mellom forskjellige verdener. Noen av episodene kan minne om Sliders til tider, men det er for det meste reising til andre planeter og skip enn mellom forskjellige jordkloder i forskjellige univers. Kanskje vi lever i forskjellige dimensjoner i dag?

 

3. Knight Rider

Vet ikke om jeg skal kalle den for en sci-fi eller krim serie. Vel, den har David Hasselhoff som ung før han begynte med Baywatch osv. Her har vi bilen som kan snakke. Kit heter den. Meget god serie, som inneholder drama, eksplosjoner og raske biler.

 

4. Smallville

Synes denne er fiiin. Liker skuespillerne i serien. Supermann som ung. Trenger vel ikke å skrive så mye om den, da den går på TvNorge. Men etter mitt synspunkt så har Smallville klart å holde seg på et fint nivå gjennom alle sesongene den har gått. Gode skuespillerprestasjoner med ansiktsutrykk som gir en mer tilknytning til serien synes jeg :) Heroes er fint det, men jeg syntes at serien døde etter at sesong 1 tokk slutt. Men kanskje jeg skal se Heroes igjen før jeg kommenterer den noe mere, hehe.

 

5. The Girl From Tomorrow - Tomorrows End

Av alle australske serier, så mener jeg at denne må være noe av det beste innen sci-fi for unge. Den er mer personlig enn Seagirl og har føttene på bakken. Den ligner litt på Sliders til tider men er mye mer dyster etter min mening. Selv om dette er en barneserie. Den hopper veldig fra å være en barneserie til å være en voksenserie, så det er virkelig vanskelig å si hvem den er beregnet på. Men den fenger! Det er det viktigste. Skuespillerne er ikke for ille heller. Serien er meget bra laget til å være såpass gammel som den er. Den gikk på The Childrens Channel og NRK for dem som har levd litt i norges land.

 

 

Vel, det er noen sci-fi serier som du burde ta en titt på. Sliders finner du på DVD nå også. :)

Lenke til kommentar
Har aldri, og kommer aldri til å like Star Trek eller SG serien. (så hele sesong 1 av SG-1, for å prøve å gi den en sjanse, men dengang ei...)

SG atlantis er langt bedre enn SG sesong 1. Jeg så SG sesong 1 etter jeg så fire sesonger av SG atlantis og synes det SG S1 virket noe flau i forhold.

 

Ellers er jo Primeval en ok serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...