Gå til innhold

2xSkjermkort SLI + Lydkort?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Planer om å kjøpe ny maskin og alle delene hver for seg og sette sammen selv.

 

Lurte på om jeg ville få plass til 2 x XFX Geforce 8800 GTS Alpha Dog 512 MB i SLI

LINK til skjermkort: 8800 GTS Alpha Dog

Samtidig med et Soundblaster X-Fi Fatal1ty Champion Series

LINK til lydkort: Fatal1ty Champion Series Soundcard

 

på et XFX 780i HK

LINK til hovedkort: XFX 780i SLI

 

I praksis vil det få plass, men om SLI connecteren er lenger sslik at jeg må flytte det ene skjermkortet et hakk ned vil jeg nok ikke få plass.

Lurer da på hvor lang en SLI connecter er..

 

Også et siste spørsmål ang. PSU..

Skal ha et Q9450 ved siden av her, pluss vannkjøling og Raid 0 Raptors samt DVD-ROM

Vil en 850w PSU holde til dette?

Takk :)

Mvh Albatron

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller EVGA kortet. Det er litt mer stabilt. :)

 

PSU er mer enn stor nok. Men sørg for å kjøpe en som er av god kvalitet. ThermalTake, OCZ etc. Velg kun kjente merker som du kan stole på. :)

 

Q9450 er ikke mye vits. Den klokker dårlig pga lav multiplier og så har den lav FSB wall da. I tillegg så klarer ikke 780i fryktelig høy FSB. Med den CPUen og det hovedkortet får du den opp i maks 3.5-3.6ghz, og da er vannkjølingen din bortkastet. (Trenger ikke noe mer enn en ThermalRight Ultra 120 Extreme til det.) :(

 

Kjøp heller en E8500 du, klokk den opp 4.5ghz og du har en CPU som yter veldig bra og er meget kjølig sammen med vannkjølingen din. :)

 

SLI går greit. :)

 

Det samme med lydkort. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har idag fått kortet og så at det ikke gikk.. SLI Connecteren er så lang slik at jeg må bruke den øverste og nederste PCI-E inngangene, og med 8800 GTS så tas nemlig den nederste PCI porten bort. PCI inngangen mellom kortene får jeg ikke brukt pga SLI bridge dritten :(

Lenke til kommentar

Jo, jeg bruker det øverste og det nederste av Ekspress inngangene.. De er PCI-ex16 2.0.

Se for deg layouten sånn :

 

-- PCI x1

------- PCI-E x16 2.0 (Skjermkort #1)

 

------- PCI-E x16 1.0 (Tom)

------ PCI (Tom)

------- PCI-E x16 2.0 (Skjermkort #2)

------ PCI (Opptatt pga dual slot skjermkort)

 

Også går SLI bridgen fra skjermkort #1 til #2.. Da får jeg ikke mye imellom. Og jeg utnytter 2.0 portene..

Og hvor skal jeg da sette X-Fi lydkortet mitt? Da burde jeg heller skaffe en kort SLI ledning som kan være litt fleksibel slik at jeg får noe mellom kortene.

Eller har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...