Gå til innhold

Overklokking av skjermkort med Powerstrip


Anbefalte innlegg

hei!

 

Har veldig lite erfaring med overklokking generelt

Jeg har nettop lastet ned Powerstrip og har lagt merke til at det er en overklokkings funksjon der hvor jeg kan klokke skjermkortet og få bedre ytelse.

Da kommer spørsmålet mitt, hvor mye er "mye" å overklokke?

Trenger å overklokke litt pga dårlig fps på spill :)

 

Innstillinger (dette står det på fra før)

Engine Clock står på 499,50MHz

Memory Clock står på 594MHz

 

Hardware:

Ati Radeon x1900xtx 512mb

amd athlon x2 4200

2gb ram

 

Takker for all hjelp

Hilsen LanGz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tommelfingerregel er jo at så lenge det er stabilt, er det greit. Klokk litt og litt, test stabilitet og overvåk temperaturer. Personlig ville jeg gitt meg når det ligger rundt 90 grader load. Hvis du har standardkjøkler er det nok ikke så mye å hente, men bare prøv deg fram. :)

Lenke til kommentar
En tommelfingerregel er jo at så lenge det er stabilt, er det greit. Klokk litt og litt, test stabilitet og overvåk temperaturer. Personlig ville jeg gitt meg når det ligger rundt 90 grader load. Hvis du har standardkjøkler er det nok ikke så mye å hente, men bare prøv deg fram. :)

 

 

takk takk, prøve seg "litt" fram, hvor mange hz prater vi om da :) ?

 

og hvordan tester man stabiliteten ? :p

Endret av LangZ1
Lenke til kommentar

Jeg hadde et X1900XT inntil nylig, og klokket det i Catalyst, og jeg antar at funksjonaliteten vil være den samme hos deg. Catalyst har en ganske kjekk auto-detect funksjon for klokking, som du kan bruke som startpunkt. Prøv den, test for stabilitet i det et passe krevende spill og se etter artifacts (og pass på temperatur). Virker det som det fungerer, øker du en av settingsene med rundt 20 MHz og tester videre, til du finner bristepunktet. Ta gjerne noen benchmarks mens du gjør det, slik at du finner ut hva som gir deg best ytelse av økning av Core/Memory overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...