G2Petter Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 Det forutsetter at du laster alle bildene i starten, noe som tar lengre tid første gang. Browseren cacher bildene, så etter hvert som bildene har blitt lastet bør ikke loaden bli så veldig stor. Merk: jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vet ikke hvor mye loaden blir ved å kjøre det lille scriptet flere ganger heller enn å kjøre ut alle bildene én gang.
Lsass Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Skrevet 14. mars 2008 Bruker gjerne en anna løsning som gir det samme resultatet : ) om noen har dette?
WiRRE Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 Det forutsetter at du laster alle bildene i starten, noe som tar lengre tid første gang. Browseren cacher bildene, så etter hvert som bildene har blitt lastet bør ikke loaden bli så veldig stor. Merk: jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vet ikke hvor mye loaden blir ved å kjøre det lille scriptet flere ganger heller enn å kjøre ut alle bildene én gang. Hvis man lager ett JS array, så endrer man bare innerHTML (eller $('div'); funksjonen til prototype, så laster man ned bildene etter hvert som de endrer seg, sån det er nå, så sendes det en query til backend scriptet og en query for å hente bildet... dette er så klart flise spikkeri, men det er mere load!!
G2Petter Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 Ok. Jeg er veldig fersk med javascript, så jeg visste ikke at det gikk an å gjøre det på den måten. Har du et kodeeksempel? Tenker du å lage et array av url-en til bildene?
Lsass Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Skrevet 14. mars 2008 Det jeg trenger er et script som gjør at det er 3 bilder nederst på siden: 1. hvert bilde hører til sin egen mappe.. så bilde en viser bilder fra "mormi", bilde 2 viser bilder fra "farmin" og bilde 3 fra "Brormin" så de henter bilder fra tre forskjellige mapper, ikke en.. og de bytter bilde sånn ca hvert 2.-3. sekund og scriptet må sjekke opp hvilke bilder som ligger i de angitte mappene selv og lage en "bildevisning" av disse er ikke noe jeg vil legge inn manuelt, ettersom at det hele tiden kommer inn nye bilder.. er det jeg ha nå, men ser helt bugged ut i IE, sjekk tidligere post. noen som har en løsning på det scriptet jeg bruker nå? eller et annet script som kan fungere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå