Gå til innhold

Bilde-Slider/fremviser - enkelt php script.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det forutsetter at du laster alle bildene i starten, noe som tar lengre tid første gang. Browseren cacher bildene, så etter hvert som bildene har blitt lastet bør ikke loaden bli så veldig stor.

Merk: jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vet ikke hvor mye loaden blir ved å kjøre det lille scriptet flere ganger heller enn å kjøre ut alle bildene én gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det forutsetter at du laster alle bildene i starten, noe som tar lengre tid første gang. Browseren cacher bildene, så etter hvert som bildene har blitt lastet bør ikke loaden bli så veldig stor.

Merk: jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vet ikke hvor mye loaden blir ved å kjøre det lille scriptet flere ganger heller enn å kjøre ut alle bildene én gang.

Hvis man lager ett JS array, så endrer man bare innerHTML (eller $('div'); funksjonen til prototype, så laster man ned bildene etter hvert som de endrer seg, sån det er nå, så sendes det en query til backend scriptet og en query for å hente bildet... dette er så klart flise spikkeri, men det er mere load!!

Skrevet

Ok. Jeg er veldig fersk med javascript, så jeg visste ikke at det gikk an å gjøre det på den måten. Har du et kodeeksempel?

Tenker du å lage et array av url-en til bildene?

Skrevet

Det jeg trenger er et script som gjør at det er 3 bilder nederst på siden:

1. hvert bilde hører til sin egen mappe.. så bilde en viser bilder fra "mormi", bilde 2 viser bilder fra "farmin" og bilde 3 fra "Brormin"

så de henter bilder fra tre forskjellige mapper, ikke en..

og de bytter bilde sånn ca hvert 2.-3. sekund :)

og scriptet må sjekke opp hvilke bilder som ligger i de angitte mappene selv og lage en "bildevisning" av disse :)

er ikke noe jeg vil legge inn manuelt, ettersom at det hele tiden kommer inn nye bilder..

er det jeg ha nå, men ser helt bugged ut i IE, sjekk tidligere post.

noen som har en løsning på det scriptet jeg bruker nå?

eller et annet script som kan fungere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...