Hayer Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Hei! Vet ikke om denne passer her, men det skal programmeres i PHP så legger det ut her. Så når det er sakt kan jeg legge frem problemet. Jeg har en form hvr brukere registrerer seg. Formen spør bare om de har bil eller ikke og tlfnr. Men problemet kommer her, jeg skal hvert minutt(60sekund mellomrom)sammenligne de sånn at de som ikke har bil får tilsent tlfnr til 1 av de som har bil. Ps: samme nr skal ikke sendes ut til mer enn 1 som ikke har bil.
j-- Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Du må lagre informasjonen om hvem som har bil og hvilket telefonnr hver person har et sted. Jeg vil anbefale deg å begynne med en eller annen form for en DB. PostgreSQL skal være fint, ellers har man jo MySQL som er veldig mye brukt. SQLite er også et alternativ. Jeg synes det er veldig greit å forholde seg til date('U') (Seconds since the Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT)) når man har med tid å gjøre. Om du hvert minutt, uavhengig av om noen bruker applikasjonen din, må oppdatere informasjonen med f.eks cron (noe du kanskje har tilgang til om du har dette på en *nix-server). Håper dette hjelper deg litt på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå