Gå til innhold

Har du opplevd Red Ring of Death med din Xbox 360?


MacBain

Har du opplevd RROD med din Xbox 360?  

410 stemmer

  1. 1. .

    • Ja
      190
    • Nei
      197
    • Nei, men har sendt inn til service av andre grunner
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hvilken skruer/skiver som brukes?? x-clamp.

må vel ikke være nødvendig å bestille fra utlandet?

eller er det noe spesiellle som ikke finnes her?

Håndkle trikset er vel egentlig ett midlertidig triks, men den kan jo holde en stund for det.

Men, den gode nyheten er att funker hånkle så vil x-clamp'en være en mere varig løsning.

Det beste er å bruke M5 skruer som er 1cm lange samt vanlige m5 skiver, samt nylon eller fiberskiver(jeg brukte ikke dette første gang, men man skal vel ideelt bruke dette).

 

Du behøver heller ikke borre hull i metall caseinga slik som guiden over beskriver.

Bare ta ut hovedkortet, fjern ms sine kjøleblokker att skru ut festeskruene på disse.

Ta deretter å rengjør cpu og gpu før du legger på ny kjølepasta.

Sett så hovedkortet på hodet å slipp de nye skruene på plass, fest de også med teip slik at de holdes på plass, snu så hk'et og legg på en nylonskive samt en vanlig skive over hver skrue(eventuelt to vanlige skiver hvis du ikke får tak i nylonskiver).

Sett så hk'et forsiktig på høykant mens du skru fast en og en skrue i det du tar bort teipbitene. Pass på å stramme alle skruene jevt.

 

Er visst folk som har sendt i modda konsoller som har fått den fikset hos ms, men ville ikke satset på det. Hvis de ser at klistremerket er brutt vil de ikke gjøre noe med konsollen.

 

Men på den guiden du linker til, står det at "GPU skruene" bør være 5*15mm og CPU 5*20mm, blir ikke det problemer da, med samme skruer på alle?

Blir ikke noe problem med samme skruer på alle, til cpu kjøleren kan du egentlig bruke så lange skrurer du bare vil siden de ikke vil butte imot noen ting, men på gpu kjøleren vil lengre skruer føre til at du vil treffe kjølefinnene.

Lenke til kommentar

Stemmer, takk for svar:)

 

Da blir det å få tak på kjølepasta og skruer i morgen, håper bare de små kjedene holder åpent.. Skal muligens til oslo så må finnes noe der.

 

Edit: DigitalImpuls var åpent og de hadde arctic silver, det bør vel funke greit.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

angående kjølepasta.

 

leste ett sted att det ikke var nødvendig å vaske av gammel pasta, da det utgjorde maks en grad, som igjen ikke har noen betydning..

 

noen invendinger??

 

men det holder att jeg fjerner denne x-clamp på kjøleribben å setter i nye 4 skruer med skiver. eller? har error kode 0020.. det er vel d som er problemet da?

 

er det slik? enkelt å greit?

Lenke til kommentar

Det er orginalt brukt alt for mye kjølepasta og denne har sikkert størknet en god del også.

Jeg ville ihvertfall rengjort og påført ny pasta, men hvorvidt dette faktisk utgjør noen stor forskjell er jeg ikke sikker på, men gammel vane er vond å vende :!:.

 

Uansett så går det sikkert bra å følge den videoen.

Lenke til kommentar

Fikk downloadet Battelfield Betaen på HDD min i går før maskinen tok kvelden.

Men kan jeg da sende inn xboxen uten HDD, også bare bruke harddisken på låne maskinen min, sånn at jeg får spilt betaen?

 

Og vis jeg tar med konsollen på Elkjøp, kan jeg få de til å ordne den for meg, eventuelt sende den til Microsoft som ordner den, eller hva skal jeg gjøre med det? Og hva er det egentlig dem gjør, forbedrer dem noe eller bare bytter dem bare ut feilen med en like dårlig ting som like fort kan gå i stykker.

Lenke til kommentar
Fikk downloadet Battelfield Betaen på HDD min i går før maskinen tok kvelden.

Men kan jeg da sende inn xboxen uten HDD, også bare bruke harddisken på låne maskinen min, sånn at jeg får spilt betaen?

 

Og vis jeg tar med konsollen på Elkjøp, kan jeg få de til å ordne den for meg, eventuelt sende den til Microsoft som ordner den, eller hva skal jeg gjøre med det? Og hva er det egentlig dem gjør, forbedrer dem noe eller bare bytter dem bare ut feilen med en like dårlig ting som like fort kan gå i stykker.

HD'en skal aldri leveres med til service.

Er bare å ringe microsoft på 800 14 174 eller gå inn på https://service.xbox.com/ og registrere en retur.

Tror elkjøp vil be deg gjøre det samme, hvis de skal ta imot konsollen vil det nok ta lengre tid.

Etter du har gitt beskjed til microsoft så kommer det en man fra dhl på døren med en tom eske som du skal legge konsollen i.

Deretter ringer du bare dhl og ber dem om å hente pakken.

Så er det bare å vente ett par uker på å få konsollen fikset.

 

Jeg vet ikke helt hva ms gjør med konsollene, men når jeg returnerte min elite fikk jeg en splitter ny konsoll tilbake med produksjonsdato feb. 2008, så mest sannsynelig vil du få en helt ny konsoll igjen med alt av nyeste innmat, dvs 65nm cpu ekstra heatpipe osv.

Lenke til kommentar
Har ikke opplevd RRoD enda. Hatt konsolen siden oktober.

Noen som kobler ut strømledningingen inn til omformeren(?) hver gang man gir seg for kvelden? Det gjør jeg.

 

 

jeg har alltid koblet ut støm + signal kabel etter hver spilling, da jeg ikke tar konsollen frem i fri luft før spilling.. Fikk RRoD i går.. så tviler på att det har noen betydning

Lenke til kommentar

Nei det skal absolutt ikke ha noe å si, jeg ville vel heller anbefalt å latt standby stømen stå på, vis det i det hele tatt er noen.

 

RROD er noe som de aller fleste får dessverre, vi får heller bare leve med det, bortsett fra hardware svikt av og til så er den verdens beste konsoll, i alle fall for meg.

Lenke til kommentar

synes dette er litt merkelig.. sto opp i morges startet boxn.. virket som bare d

spilte i ett par timer uten noen form for problemer.. da jeg avsluttet tenkte jeg å prøve å slå på igjen.. tre røde lys uansett hvor mange ganger jeg prøvde..

skulle spille litt i kvell startet i 19 tiden, boxen startet å fungerte uten noen form for problemer.

har nå spilt ca 8 timer i strekk, alt bare lekkert.. slår av.. prøver å slå på igjen.. tre røde lys????????? hvorfor er det sånn???

Lenke til kommentar
43% har opplevd RROD her på forumet? Har sterke mistanker om at en del stemmer ja kun på jævelskap :hmm:

 

Hatt min siden i oktober i fjor, ingen problemer hittil.

 

Jepp, slik er det dessverre alltid på slike avstemninger, det burde i alle fall vært mulig å se hvem som har stemt hva, noe som vanligvis er mulig å aktivere på slike polls.

 

Selv har jeg 2 360er, en fra release og en fra sommeren 2007, har aldri hatt noen form for problemer med noen av de. Begge er plassert horisontalt.

Lenke til kommentar

RROD hender kun for folk som bruker xboxen mye,vis man bruker xboxen 3-6 timer om dagen er det en stor sjanse for at du vil få 360 ødelagt. Så jeg råder folk til å ikke spille mer enn to timer i strekk og ta seg en time pause vis du skal spille videre. En annen ting som er farlig er å slå maskinen av og på når den er varm, det var sånn jeg fikk RROD.

Lenke til kommentar
43% har opplevd RROD her på forumet? Har sterke mistanker om at en del stemmer ja kun på jævelskap :hmm:

 

Hatt min siden i oktober i fjor, ingen problemer hittil.

 

Jepp, slik er det dessverre alltid på slike avstemninger, det burde i alle fall vært mulig å se hvem som har stemt hva, noe som vanligvis er mulig å aktivere på slike polls.

 

Selv har jeg 2 360er, en fra release og en fra sommeren 2007, har aldri hatt noen form for problemer med noen av de. Begge er plassert horisontalt.

 

På samme måte som eg er 100% sikker på at ein del blodfans aldri ville stemt ja. Ein bør vel alltid ta slike avstemminger med ein klype salt. At rrod er eit problem er vel uansett heva over ein kver tvil.

Endret av Zepp2k7
Lenke til kommentar
jeg ville vel heller anbefalt å latt standby stømen stå på, vis det i det hele tatt er noen.

Har hørt at hvis man ikke kobler ut, så bruker den en del strøm.

Kan spare et par tusen i året, BARE ved å koble ut.

Så nei, det anbefaler du ikke;)

 

 

Hehe, greit det anbefaler jeg ikke. Men jeg har i alle fall en venn som fikk to Playstation 2 maskiner ødelagt fordi han skrudde av standby strømmen, etter at jeg fant ut det så har jeg latt vær og skru den helt av om natten. ;)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at folk stemmer ja av faenskap, tror faktisk resultatene her inne er ganske representative for de reele tallene.

Som Zepp2k7 sier så er det jo hevet over en hver tvil att rrod er ett stort problem.

Det er jo en selvfølge at ikke "alle" vil oppleve det, men selv om du selv har hatt to konsoller og sluppet unna så betyr ikke det at statistikken er feil.

Dette er jo tross alt ett ganske sakelig forum hvor man må være registrert for å stemme.

Jeg har forøverig opplevd rrod på begge mine, det har de fleste på "friends" lista mi også.

 

Uansett så syntes jeg 360 fortsatt er den beste konsollen, PS3'en står bare og støver ned :!:.

Men, syntes det er håpløst at microsoft ikke fikser problemet.

Hvis de bare hadde festet kjøleblokkene ordentlig (som på x-clamp fiksen) fra fabrikken så hadde de nok eliminert mesteparten av rrod'ene.

Syntes microsoft burde offentliggjøre tallene, det ville vært meget spennende å se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Tallene er ikke representative.

Har selv statistikk på skolen, og det er på INGEN måte et

svar man kan stole på i det heletatt :]

Men gøy med en slik poll er det selvfølgelig fordetom.

Så kan jo alle de som har sony komme inn og le litt.

Synes selv det er latterlig at det ikke blir fikset helt...

 

Ellers vil jeg si at min box fra release får kjørt seg i timesvis hver dag, og sikkert ofte 10 timer i strekk i helgene.

Den står faktisk ofte på når jeg ikke bruker den engang.

Min ligger nede og har aldri hatt problemer med den.

Lenke til kommentar
Tallene er ikke representative.

Har selv statistikk på skolen, og det er på INGEN måte et

svar man kan stole på i det heletatt :]

Men gøy med en slik poll er det selvfølgelig fordetom.

Så kan jo alle de som har sony komme inn og le litt.

Synes selv det er latterlig at det ikke blir fikset helt...

 

Ellers vil jeg si at min box fra release får kjørt seg i timesvis hver dag, og sikkert ofte 10 timer i strekk i helgene.

Den står faktisk ofte på når jeg ikke bruker den engang.

Min ligger nede og har aldri hatt problemer med den.

Selvfølgelig er ikke denne undersøkelsen helt i tråd med SSB retningslinjer for hvordan man skal føre en pålitlig undersøkelse/statistikk (Er jo ikke akkurat noe presidentvalg heller :tease:), men JEG mener nå att disse tallene er en god pekepinne på hvor høy feilstatistikken er.

Hvis Sony fanboys vil stemme bare for å more seg så får de heller gjøre, JEG velger å tro at de ikke gidder det.

Feilprosenten er ihverfall skyhøy uansett hvordan man snu og vender på det.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...