Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett d-link 635

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Vista og sliter med å få explorer til å¨finne routeren. Har koblet opp det trådløse nettet.

Får kontakt med routeren når jeg kobler kabel direkte mellom de, men ikke når jeg prøver åfinne router trådløst.

Prøver å søke opp nettet og da finner den nettnavnet jeg har laget, men jeg får ikke kontakt med router i explorer feltet. taster rett adresse 192.168.0.1

Er det noe innstillinger i vista jeg har glemt. tcp ip er lagt inn automatisk. Har samme nettverksnavn

Har sjekket ip-adressen og den er: 192.168.0.1

Ip-adressen til pc skal denn legges inn i routeren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ip-adressen til pc behøver du bare tenke på om du skal forwarde porter til server eller spill. Sjekk at nettleser er lagt til i unntaksregler for softwarebrannmuren din.

Sjekk om du kan pinge routeren. Fungerer ikke ping kan det være kryptering eller feil driver til trådløs-nettverkskort.

Skrevet (endret)
Har Vista og sliter med å få explorer til å¨finne routeren. Har koblet opp det trådløse nettet.

Får kontakt med routeren når jeg kobler kabel direkte mellom de, men ikke når jeg prøver åfinne router trådløst.

Prøver å søke opp nettet og da finner den nettnavnet jeg har laget, men jeg får ikke kontakt med router i explorer feltet. taster rett adresse 192.168.0.1

Er det noe innstillinger i vista jeg har glemt. tcp ip er lagt inn automatisk. Har samme nettverksnavn

Har sjekket ip-adressen og den er: 192.168.0.1

Ip-adressen til pc skal denn legges inn i routeren?

Hallo. Se tråden her: kan ikke kople til nettverk

Du må selvfølgelig ha koplet til routeren med kabel når du gjør dette.

Endret av Cocytor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...