Defekt Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei! Jeg lurer på hvordan man går frem for å skrive software som kan interaktere med et eksisterende GUI. Så vidt jeg husker er dette mulig blant annet ved hjelp av Visual Basic, men har overhodet ingen erfaring med det selv. Hvis noen kunne gitt meg noen pointers på hvordan jeg kommer i gang med slik utvikling hadde det vært glimrende. Jeg har relativt god programmeringserfaring, men er usikker på hvordan jeg kan komme i gang med dette. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det beste er jo å bygge på de språkene du kan (hvis mulig) så hvilke språk kan du? Regner med du bruker windows. Hva mener du med interaktere? Trykke på knapper og/eller utføre handlinger når knappene blir trykt på? Til enkle ting kan du bruke PostMessage Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Tenker på interaksjon med et eksisterende GUI, altså å kunne automatisere samhandling med andre programmer som kun bruker GUI. Det gjelder da både å trykke på knapper og å tolke resultat, helst på en noenlunde generisk måte. Om det hele kan kompileres ned til en executable er det en fordel. Hovederfaringen min ligger i Java, men det er vel noenlunde optimistisk å tro at noe så OS-spesifikt finnes til Java . Ellers har jeg litt erfaring med Python, C++ og C (i synkende rekkefølge). Trenger egentlig å gjøre noe særlig avanserte greier selv, bare primært å demonstrere at det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Ofte brukes SendMessage til slike ting, tviler litt på at den funksjonen er tilgjengelig i Java, men den funker fint i C og C++. edit: la til link Endret 11. mars 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Ok... kan dette brukes til å lese tekst fra GUIet også? Vet dere av noen eksempler/tutorials på dette området? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det spørs helt på hva slags GUI det er snakk om; man kan ikke lese tekst med SendMessage, men man kan lese tekst med GetWindowText Alle kontroller i Windows har en tekst egenskap, men ikke alle kontroller bruker den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå