Gå til innhold

Musikk: En liten lek


Anbefalte innlegg

Altså, jeg prøvde å lage musikk som matchet stemninga på dette bildet.

post-133280-1204930962_thumb.jpg

 

Det jeg endte opp med var denne lille melodien:Sj_fors_k.wav

 

Men jeg ønsker noe mer enn bare vise dette lille stykket i denne tråden. Jeg vil at du også skal poste et stemnigsfullt bilde, slik at jeg eller noen andre prøve å lage en "matchene" låt. Skjønner? ;)

Bare en regel. Det er ikke lov å poste nytt bilde før det forrige bildet har fått en audiell bror eller søster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får med en gang følelsen av at dette er på havet, du har valgt noter med omhu, så slik sett har du klart oppgaven bra. Minner meg om filmmusikk som omhandler en gammel omreisende sjøulk midt ute på sjøen. Og at denne sangen er en hyllest til denne mannen.

 

Bildet er veldig blått og kaldt, og her kan sangen tolkes som litt for lystig i forhold til motivet på bildet, i alle fall når du begynner på de raske triolene. Men uten en så lystig del av sangen hadde den igjen blitt ganske ensformig.

 

Forøvrig litt dårlig kvalitet i lyden på starten og slutten av sangen (som skal forestille bølger/uvær?)

 

Men ellers er sangen bra ;) Du har spilt på et ekte piano og tatt det opp?

 

Edit: Du kan lage en ny tråd om leken du nevner på Lekeplassen. Passer ikke å lage en slik tråd under "Egenprodusert musikk".

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Passer absolutt å fortsette denne tråden, eller lignende tråder innenfor egenprodusert musikk... Det er snakk om egenprodusert musikk ikke en eller annen google lek... regner med Born skjønner hva jeg mener om han lager musikk selv. I verstefall opprett en "musikkonkurranse" "del"..

(har hatt lyst til remix konkurranse osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...