Gå til innhold

Fetch array mellomrom i $bla[No e]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg sitter med et lite problem her. Jeg bruker fetch array eller noe sånt får å legge informasjon i en variabel. Men navnet på arrayen i databasen har mellomrom.

Så f.eks $blabla[Her er det mellomrom] og det funker ikke

$blabla[hererdetmellomrom] funker selvsagt, men det heter ikke det i databasen.

Har prøvd med $blabla[Her er det mellomrom]

Men det funker ikke :(

Noen forslag?

Utenom å skifte navnet i databasen selvfølgelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
[23:16:11] [m4rtin] do: $array = array( 'her er det mellomrom' => 'Funket helt fint :)' ); echo $array['her er det mellomrom'];

[23:16:11]

[phpbot] m4rtin: Funket helt fint :)[/quote]

Om du ikke bruker fnutter rundt arraynøklene, vil den lete etter en konstant (define( 'something', 1 ) feks).

define( 'hei', 'nei' );
$arr = array( 'nei' => 'nope', 'hei' => 'hei på deg', );
echo $arr[hei];

Her vil du antageligvis ikke få det resultet du kanskje tror.

Skrevet

Sorry, jeg som glemte fnutter i eksemplene mine ;P

Problemet har ikke noe med fnutter å gjøre.

Det jeg mente var f.eks at jeg kjørte mysql query og fetch row og det der også hadde jeg alt i $row

I databasen så er navnet lagret som Hei på deg og valuen blabla.

Jeg vil ha ut blabla og da prøver jeg med $row['Hei på deg'], og det funka ikke det hadde ett eller annet å gjøre med mysql eller noe sånt, snakket med en proff koder og han sa det ikke er noen annen utvei enn å skifte navnet i databasen til å ikke inneholde space. Så til slutt endte jeg bare opp med å skifte navnet i databasen til HeiPåDeg og bruke $row['HeiPåDeg']

Men takk uansett ;P

Skrevet

Hva som er mulig vet jeg ikke, men prøv alltid å unngå norsk i kodingen. æøå + andre tegn kan skape problemer for deg. Det beste er å holde seg til a-z + _ (underscore(ikke space))

Skrevet
Helt korrekt som pulse sier, mellomrom skal aldri brukes! Ikke i variabler, konstanter, funksjoner, klasser, nøkler; Ingenting!!

Var ikke det at jeg ville bruke mellomrom, navnet i databasen hadde mellomrom og det var det jeg ikke ville skifte, men gjorde det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...