Kapli Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Hei, Jeg sitter med et lite problem her. Jeg bruker fetch array eller noe sånt får å legge informasjon i en variabel. Men navnet på arrayen i databasen har mellomrom. Så f.eks $blabla[Her er det mellomrom] og det funker ikke $blabla[hererdetmellomrom] funker selvsagt, men det heter ikke det i databasen. Har prøvd med $blabla[Her er det mellomrom] Men det funker ikke Noen forslag? Utenom å skifte navnet i databasen selvfølgelig..
zokra Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 var_dump($blabla) vil vise alle verdier som array'en ineholder, kjekk funksjon for feilsøking
itsmebth Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Du skal ikke bruke $arr[Nøkkel], men $arr['Nøkkel']. Dette gjelder uansett om det er mellomrom eller ikke.
Martin A. Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 [23:16:11] [m4rtin] do: $array = array( 'her er det mellomrom' => 'Funket helt fint ' ); echo $array['her er det mellomrom'];[23:16:11] [phpbot] m4rtin: Funket helt fint [/quote]Om du ikke bruker fnutter rundt arraynøklene, vil den lete etter en konstant (define( 'something', 1 ) feks). define( 'hei', 'nei' ); $arr = array( 'nei' => 'nope', 'hei' => 'hei på deg', ); echo $arr[hei]; Her vil du antageligvis ikke få det resultet du kanskje tror.
Kapli Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 Sorry, jeg som glemte fnutter i eksemplene mine ;P Problemet har ikke noe med fnutter å gjøre. Det jeg mente var f.eks at jeg kjørte mysql query og fetch row og det der også hadde jeg alt i $row I databasen så er navnet lagret som Hei på deg og valuen blabla. Jeg vil ha ut blabla og da prøver jeg med $row['Hei på deg'], og det funka ikke det hadde ett eller annet å gjøre med mysql eller noe sånt, snakket med en proff koder og han sa det ikke er noen annen utvei enn å skifte navnet i databasen til å ikke inneholde space. Så til slutt endte jeg bare opp med å skifte navnet i databasen til HeiPåDeg og bruke $row['HeiPåDeg'] Men takk uansett ;P
pulse Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Hva som er mulig vet jeg ikke, men prøv alltid å unngå norsk i kodingen. æøå + andre tegn kan skape problemer for deg. Det beste er å holde seg til a-z + _ (underscore(ikke space))
loathsome Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Helt korrekt som pulse sier, mellomrom skal aldri brukes! Ikke i variabler, konstanter, funksjoner, klasser, nøkler; Ingenting!!
Kapli Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Skrevet 9. mars 2008 Helt korrekt som pulse sier, mellomrom skal aldri brukes! Ikke i variabler, konstanter, funksjoner, klasser, nøkler; Ingenting!! Var ikke det at jeg ville bruke mellomrom, navnet i databasen hadde mellomrom og det var det jeg ikke ville skifte, men gjorde det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå