Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny 5 kanals forsterker


Anbefalte innlegg

Tenker på å bytte ut 5 kanalsforsterkeren min.

Den ene linje inngangen er deffekt, å neppe noe å reparere på.

Hva tror dere om denne?

 

Det er Alpine forsterker.

Etter hva jeg har forstått er Alpine forsterkerene ganske strømsterke.

Vil denne ha noe problem med å drive 4 coax (75 W) og en sub (300W)?

 

De ytre målene kan ikke være alt for stor, da forsterkeren skal gjemmes inn i innredningen

i bilen.

Har sett litt på Dynabel BF0756.

(men tror den blir litt i det største laget)

Max mål er ca 460 x 50 x 240 mm.

 

Om noen har tips om andre 5/6 kanals forsterkere mottas dette med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange watt høytalerne er oppgitt til sier ingenting om hvor tung/lett-drevet de er, eller hvordan en forsterker greier å drive de. Hvor mange dB en høyttaler kan avgive målt på 1 meters avstand med et signal på 1 watt , vil si noe om hvor lettdrevet den er. Et element som er oppgitt til 84dB 1w/1m er tungdrevet. Veldig mange bilbasser har så dårlig følsomhet. (Man må ha en kraftig forsterker for å kunne spille brukbart høyt.)

 

Jeg har aldri hørt om 'Sinus Live' ?! Men du vil jo få lyd i høytalern. Hvor bra denne lyden er, er en annen sak... Det står ingenting om ved vilken impedans effetangivelsene er. Det kan godt være att 'Sinus Live' yter 4x50W i 2 Ohm, men bare 4x25W i 4 Ohm (og bare 1x75W i 4Ohm.)

 

Tror du skal slite med å finne en såpass "liten" 5-kanals forsterker av brukbar kvalitet. 5 kanaler pluss strømforsyning må nødvendig vis ta litt plass.

Infinity Reference 5350A er en liten 5-kanals, men aner ikke hvor bra den er. Hertz har óg en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...