Gå til innhold

Oppgradere HP Pavilion dv2000?


Anbefalte innlegg

Heioghopp :)

 

Muttern har en HP Pavilion dv2000 fra 2006 tror jeg?

i alle fall,

Specs: 1024MB DDR2 533 MHz (2x512), Intel Centrino Duo 1.6 ghz, 100GB SATA 5400rpm disk.Levert med WinXP Home.

 

Maskina er ikke av det kjappeste og garantien er gått ut. Så tenkte å oppgradere den søte lille maskina :roll: Er jo ganske så lett arbeid? Skru av lokkene under for å komme til hdd og minne. Sant?

 

Vuderte og kjøpe dette her fra Komplett;

 

1x Samsung SpinPont M5 250GB SATA 5400RPM

2 x Crucial DDR2 SO-DIMM PC5300 1024MB

 

Altså, Oppgraderer fra 1 GB til 2 GB ram. Dette er dessverre max på denne maskina.

Så en 250 GB disk. Velger 5400RPM siden jeg har hørt 7400RPM ikke har mye mer å si på bærbar. Tenker også på varmeutvikling og såklart støynivå. Og siden det er muttern sin maskin så tror jeg ikke akkurat hun merker forskjell fra 5400RPM til 7400RPM anyway.

 

Så over til prosessoren. Hvordan ser disse ut? Er det evnt. mulig å bytte til noe større?

Eller er det noe å hente ut ved overklokking kanskje? Og en ting til, ved alt dette. Trenger ikke man mere power? Eller holder det som allerede er i mon tro?

 

Håper noen kan gjøre meg litt klokere på dette siden jeg er færsk på laptop-oppgradering.

 

- SupRnova

Endret av SupRnova
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan du gå inn og finne modell og manual

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_paget...ng=en&cc=us

 

Velg manual - Maintenance and Service Guide.

Der vil du se at å skifte cpu krever en del arbeid.

Du må i praksis skru i stykker hele maskinen.

 

Jeg har selv i dag åpnet en ze2000 og kan se at det er samme prinsippet med dv2000.

 

NB! Hvis du gir deg ut på dette så trenger du ikke å løsne skjermen det er unødvendig.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...