Gå til innhold

14" eller mindre skolepc


Anbefalte innlegg

Hei, har begynt å tenkt på skolepc. Etter drøye 1.5 år på vgs. begynner jeg å savne en pc som virker.

Jeg har tenkt litt og kommet fram til at jeg trenger:

 

-En liten pc, 14" eller gjerne mindre (12") Dette er viktigst.

-Godt tastatur, skolepc skal brukes til skriving.

-Så lav vekt som mulig.

-Så billig som _over_hodet_ mulig, uten at det går utover kvalitet i kabinett. (Det kan godt være røten prosessor og integrert grafikk)

-Trådløst Internett

-Er ikke nødt til å ha cdrom.

 

Dette skal være en skrivemaskin, skal kjøre linux, altså, den trenger ikke å ha råe komponenter, kun god byggekvalitet. En ting som hadde vert kjekt var en prosessor med stepping, så jeg slipper å bruke batteriet så fort.

-Hovedpunkter: Liten, lett, god byggekvalitet, billig

 

Finnes i det hele tatt en pc som er slik? Jeg gir faen i hastigheter, ram, gpu, lagring. Den skal bare surfe og skrive, men det må den til gjengjeld gjøre godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ASUS EEE.

7,8 tommer skjerm og 1 kg = 3 tusen norske kr.

skal kjøpe meg en slik selv

 

Ja, det er den jeg har ventet på i år å dag nå, men den kommer jo aldri til norge :S

 

EDIT: Fant denne på elkjip, fantes ikke i prisguiden(!) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Hvordan er byggekvaliteten på denne, komponentene er jo mistenkelig gode, og prisen merkelig lav for en 12"

PS: Hvordan har dere her på forumet skaffer eee, importert selv? Er det ikke litt klussete med taiwansk tastatur?

Endret av Lysgaard
Lenke til kommentar
Her er link til forhandler i norge som har EEE:

Hm... Linken din virker ikke.

Har sett mer på asus eee og den nye versjonen 900 som skal komme virker jo helt super.

Den har liksom alt (større skjerm og opptil 32gb ssd), uten å være for stor, tung, dyr(?) eller kraftig.

Lenke til kommentar
ASUS EEE.

7,8 tommer skjerm og 1 kg = 3 tusen norske kr.

skal kjøpe meg en slik selv

 

Ja, det er den jeg har ventet på i år å dag nå, men den kommer jo aldri til norge :S

 

EDIT: Fant denne på elkjip, fantes ikke i prisguiden(!) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Hvordan er byggekvaliteten på denne, komponentene er jo mistenkelig gode, og prisen merkelig lav for en 12"

PS: Hvordan har dere her på forumet skaffer eee, importert selv? Er det ikke litt klussete med taiwansk tastatur?

Jeg vil ikke anbefale en av advent pcene til Elkjøp, det er noe av den billigste dritten du får tak i... Siden du gjerne vil ha kvalitet på pcen kan du jo se på Lenovo :)

Lenke til kommentar
Dette var noe jeg virkelig aldri trodde jeg skulle lese på et PC-forum :p

Hehe, grunnen er at linux kjører jo fort som et olja lyn på casiokalkulatorer. Det er ingen vits med ekstrem ytelse, pluss at råskinn bærbarene bruker oftest mye mer batteri, -> tyngere v mindre batteritid

 

Jeg vil ikke anbefale en av advent pcene til Elkjøp, det er noe av den billigste dritten du får tak i... Siden du gjerne vil ha kvalitet på pcen kan du jo se på Lenovo :)

Ja, har sett på den 12" i 3000 serien, det er bare det at jeg ikke har nok penger å kaste bort. Det ser jo ut som en helt killer pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...