Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tømme kataloger på FTP server


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om et ftp prog som kan brukes til å "tømme" en directory på en server ved jevne mellomrom??

 

Saken er at jeg har en kamerat med feeet linje og 24/7 boks. Bruker terminalserver dit, og laster ned stuff med DC osv. Dette overfører jeg så hjem når det er ferdig lastet ned. Hjemme har jeg ADSL, men boksen står i samme rommet som jeg sover, så den kan ikke stå på om natten.

 

Det som hadde vært glimmers hadde vært et lite program som logget seg på ftp-serveren, titta etter filer i en (eller flere) bestemt(e) kataloger, og begynne å laste ned hvis den fant noe.

 

Cluet her er at den helst skal kunne _slette_ hver fil rett etter at den lastet ned. Jeg får til noe av det samme med diverse sync-tools, men det er ingen ideel løsning. CuteFTP osv kan slette, men det fungerer bare halvveis og det skjer somregel først når absolutt alt er lastet ferdig, ikke for en og en fil.

 

 

Planen er alstå å kunne skru på boksen om morgenen når jeg går på jobb, så flytter den over ting (hvis det finnes noe) inntil jeg er tilbake, hvor jeg så slår av dette "move-progget" slik at jeg har full speed på adsl'en.

 

Noen som vet om et slikt prog? Eller må jeg dra fram VB og mekke noe selv? :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...