Gå til innhold

Hovedtråden om Star Craft spillene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vultures er veldig greit å scoute med,legge miner med til å holde oversikt over områder.

De er veldig kjapp,billig og effektiv mot marines,zeolots og zerglings.

De er et veldig godt supplement til tanks,legg minene litt foran tanksene og bygg noen supply depots foran tanksene for å hindre at de løper forbi minene og lokker de ned til dine egne tankser.

Vultures er også veldig gode til å raide økomomien til motspillerne dine,hvis de har dårlig forsvar i basen kjører du bare rett fotbi og inn til arbeiderne og dreper så mange du kan før du mister de.

Men vel å merke fra mid-game og utover er vultures helt ubrukelig alene,de blir bare et supplement til tanks.Men de er meget gode tidlig i spillet,omtrent når du får de!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som angår Single Player Campaign i SC2, ser ut som vi får spille som vi skal nok også kontrollere special units/heroes som Raynor og andre, modellen til Raynor er bla. ferdig og er implementert, så håp om at det blir noe svært spektakulært. Så hvis de skal ha dem inn i selve gameplay i SP-campaign, så blir det spennende å se hvilke abilities de får. :)

Skrevet
Må vel kanskje sies at jeg ikke er av den mest tålmodige personen når det gjelder dataspill og progresjon :)

Skal prøve Goliath og Tanks. Pleier man å bruke resurser på å oppgradere units forresten?

Takk for svar anyways :)

det mest vanlige med terran er vel medic+marine mot zerg og tanks/vults/gol mot protos/terran. Veldig lurt på maps med en ramp, eller en litt trang inngang til basen din, å bygge en vegg rundt inngangen, dette gjøres oftest med 1 suply depo og en barracks. Dette er en fordel terran har med at di kan løfte opp bygninger. Øv deg litt på det, dette gir terran litt tid til å bygge seg opp.

Husk å bygg masse arbeidere og ta sekundære baser når du har extra med økonomi.

Skrevet (endret)

For dere som sliter med å hoste pga BKK ISP,har jeg en løsning for dere.

Kan ikke garantere at den funker for alle,men funker vel for de fleste.

Hvis dere kobler til en egen ruter til Bkk sin kan dere åpne lukke alle porter dere vil.

På WAN oppsettet bruker dere bare :

Steg 4 av 5

3. Du kan nå konfigurere innstillingene på din egen router. Bruk følgende informasjon på WAN siden av din router:

Statisk IP Adresse

IP adresse: 192.168.80.80

Subnett maske: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.80.1

Primary DNS Server: 62.97.193.3

Secondary DNS Server: 62.97.193.53

Bruker du en annen IP adresse på WAN siden, vil du ikke få tilgang til å åpne porter selv. IP adressen 192.168.80.80 er en adresse hvor alle porter er åpnet direkte mot.

Da kan du portforwarde fra din egen ruter.

Mer utfyllende informasjon finner du her

Endret av BacardiKillah
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hey,jeg har et lite taktisk problem med TvP.

La oss si Terran har gått wall-in på blue storm og lignende baner

så går Protoss proxy gateway med forge i main/nat.

Noen som vet om en effektiv counter til dette?

Vet at dette regnes som et "cheese" rush om det ikke blir oppdaget i tide.

Skrevet

rushing er fint det,liker selv å rushe.Hvertfall om det 2v2 eller 3v3 men 1v1 kommer du sjelden langt med det.

Foruten 4/5 pool som ikke blir oppdaget eller proxy gateeways er de flseste rushene ganske lett å takle.

Men må si jeg sliter litt med proxy gatewayene.

Skrevet

vist terran har wall in, vil vel kanskje å skaffe seg sieg tank, samt lage en ny CC innenfor wall bli ganske greit. Så snart du har drept rushet med tanks så kan du lande CC i expansion, har motstander lagt masse cash inn i rushet så sliter han ganske fort.

Skrevet

tingen er at han bruker cannons til å kvitte seg med SCV som fisker på muren og dermed greier jeg ikke å holde på den,jeg får 1ste vult rett etter at muren bryter og da er det for sent,.

Jeg har et par ideer som jeg skal prøve når det skjer,men da må jeg vente til neste gang det skjer :)

Ene er en bunker litt bak muren sånn at cannonen ikke når den og jeg kan skyte over muren om han prøver å bygge den for nærmt

Andre er å ta med meg en del scv'er ut for å prøve å ut-microe tossen,som kan bli litt vanskelig..

Skrevet

enklere om du legger ved replay, da det ellers blir theorycrafting

scouting er pri 1, inkludert å telle probes og pylons i tillegg til (mangelen) på tech. proxygates og proxy generelt er en all in strategi, så jobben er å overleve det angrepet, gjør man det så skal man være såppas langt forran at man skal vinne.

på generell basis så pumper man marines intill man ser hva toss pønsker på. når zealots kommer, så flyt nødvendig mengder med scvs til å hjelpe å stoppe de.

blir du plaget av offansive cannons på wallen så må du bare ut tidligere for å stoppe det, dra med mange scvs og stopp cannon/pylon før den warper inn, og for all del ta ut proben.

Skrevet
enklere om du legger ved replay, da det ellers blir theorycrafting

scouting er pri 1, inkludert å telle probes og pylons i tillegg til (mangelen) på tech. proxygates og proxy generelt er en all in strategi, så jobben er å overleve det angrepet, gjør man det så skal man være såppas langt forran at man skal vinne.

på generell basis så pumper man marines intill man ser hva toss pønsker på. når zealots kommer, så flyt nødvendig mengder med scvs til å hjelpe å stoppe de.

blir du plaget av offansive cannons på wallen så må du bare ut tidligere for å stoppe det, dra med mange scvs og stopp cannon/pylon før den warper inn, og for all del ta ut proben.

Det er det jeg tenkte å gjøre neste gang..evt ideen om å bygge en dyp bunker,forsvare til vults kommer.Når jeg har 3 vults skal det meste av zeo være dødt..

Skrevet

HA!

Knuste en kar med 2500 (D+) som prøvde denne fitte-taktikken! på ICCUP

:cool:

Bygde en bunker litt bak wall-in'en bygde rines til jeg hadde 6-7 stk så stormet jeg ut med både alle SCV'ene og rines og meide alt ne,gikk ned til basen hans.

Da han prøvde et siste krampetrekk med å komme med restene av zeolotene som ble fint behandlet av en haug med SCV'er + noen nyvervede menige...

Når han tapte der stakk han bare..gg

Skrevet (endret)
En veldig bra strategi er å ha tolv tanks som forsvar og 24 marines. Ikke i bunker. Er ikke noe vits. Blir mer effektivt hvis de er ute siden de er så mange.

Nja.. jeg må si at meg og kompisene mine som er templars ler litt av deg ^^

Endret av Akidon
Skrevet

Å ha et fast statisk forsvar er jeg ikke særlig glad i,baseforsvaret får være et par turrets og nyeproduserte units,ellers er det best å ta alt med seg.

Når jeg spiller mot zerg og har jeg ofte 3-4 valkyriere i basen som jeg liker å hunte overlords med når jeg venter på noe,disse brukes også til å forsvare mot drop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...