Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dvd drevet på laptopen reagerer ikke på disker lenger


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo maskin. Når jeg skulle starte opp et spill svarte programmet med at dvd ikke var i. Jeg sjekket, og det var den. så da lukket jeg drevet og ventet på at spillet skulle loade direkte fra DVD-en. Da ingenting skjedde restartet jeg maskinen. Når det heller ikke fungerte prøvde jeg meg også i linux, som jeg også har på maskinen. Dette for å sjekke om problemet var relatert til Windows eller ikke. så jeg fant fram en cd og prøvde å starte den i Ubuntu. - Ingen reaksjon...

 

Når jeg lytter merker jeg at disker jeg putter inn i drevet begynner å spinne, for så å stoppe igjen like etterpå, og lyset for at cd rom jobber slukner. Jeg får heller ikke noen form for feilmelding, og Windows registerer ikke at jeg har en disk stående inne i maskinen.

 

Jeg drev og ryddet litt i oppstartsprogrammer før jeg ble ops på problemet, men jeg kan ikke forstå at dette skal ha noen tilknytning til problemet. Har noen ideer på hva jeg kan gjøre? Kan det være drivere, eller virker det som at dvd drevet mitt er ødelagt?

 

*EDIT. Prøvde å boote med en windows recovery cd som jeg har liggende, for å se om det gikk ann å gjøre noe i bios. Og det fungerte. Maskinen jobbet og cd ga lyd i fra seg. Så jeg stoppet maskinen og startet på nytt i vanlig modus. Da hengte maskinen seg skikkelig, og jeg kunne se stasjonen for cd disk igjen. men da jeg slo av og prøvde å boote enda en gang for sikerhets skyld, fant den ikkeno Inne i windows forsvant drevet mitt igjen:S - Hva kan det bety?

 

Takker for alle svar :) Hovi.

Endret av HOVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...