Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Applikasjoner "hakker" ved multitasking


Anbefalte innlegg

Etter jeg la inn windows 64 og fikk meg 4gb med ram har maskinen vært litt irriterende. Selve ytelsen er vel stort sett den samme. Men viss jeg feks spiller et spill i window mode og avast opplyser meg om at databasen har blitt oppdatert, så begynner spillet å hakke noe ganske vanvittig - helt til vinduet med beskjeden fra avast lukker seg. Same viss noen snakker til meg på msn mens jeg spiller i window mode. Dette kan bli litt slitsomt i lengden og lurer veldig på hva som kan være problemet?

 

Har reinstallert opp til flere ganger, og prøvd mange skjermkort drivere. Temperaturen på cpu og gpu er ganske bra, cpuen går ikke over 50, og gpuen ikke over 60.

 

Forslag ?

 

HK: MSI MS 7235 965

CPU: 6400

Ram : OCZ Platinum XTC 1024x4

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en programvarekonflikt. Skriv msconfig i Kjør, deaktiver alt i Oppstart og restart. Du kan hake på de enkelte programmene/ funksjonene hvis du ønsker dem i oppstarten senere. Avast legger inn 'ashDisp' der. Den går aktivt mens du er på nett, men er ikke kritisk mtp. virus.

 

HK: MSI MS 7235 965

ms-7235 kommer i 4 modeller her Kanskje kan en BIOS oppdatering hjelpe?

Lenke til kommentar

Takk for svar, skal prøve det nå. Biosen oppdaterte jeg for ca 1 år siden, men skal se om det har kommet ut en nyere versjon.

 

HK : P965 Neo-F

 

Men på msi sin siden viser bare P965 Neo-F V2, og jeg ser ingen steder på esken min at det er V2.

 

I følge readme fila til biosen så fungerte den på vanlig Neo-F også, så da skulle ikke det være noe problem.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

OBS!

 

Holdt på å gå på en smell her, det viser seg at midt hovedkort alikevel ikke støtter biosen som jeg fant på Neo-F V2. Min bios er award, og den jeg lastet ned er AMI.

 

Så jeg har rett og slett ikke peiling hvor jeg kan finne bios oppdaterting til vanlig Neo-F, hvordan kan det ha seg at de har fjernet opplsyninger om det hovedkortet fra hjemmesiden deres?

 

Lastet ned bios update til vanlig 965 neo, og det var en award bios, så prøvde den og det gikk greit. Forsatt samme problem, prøvde å minske ting i oppstarten via msconfig men det ble ikke bedre.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Lastet ned bios update til vanlig 965 neo, og det var en award bios, så prøvde den og det gikk greit.

En grøsser med lykkelig utgang... :)

 

Forsatt samme problem, prøvde å minske ting i oppstarten via msconfig men det ble ikke bedre.

Sjekk hendelseslista i Administrative verktøy/programmer og system.

Lenke til kommentar
Hva ser jeg etter? Røde kryss som heter error?

Jepp, selvsagt er du ute etter å finne feil ;) sjekk i både programmer og system.

 

Finner en del dcom errors, uten at det sier meg så mye.

Søk med kildereferanse på siste og gjentatte feilmeldinger (f.eks. i google, skriv 'dcom error'). Så langt ligner problemet tilsvarende Windows Server 2003 Service Pack 1 - kanskje en oppdatering til SP2 hjelper. Du oppgir kun generelt 64bit OS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...