Gå til innhold

skal kjøpe ny cpu/hovedkort...trenger råd


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny prossessor og ett nytt hovedkort. Jeg har tenkt på en AMD Duron 800 mhz.

Så tenkte jeg på ett Microstar K7T TURBO-R, Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Audio Raid UDMA1 hovedkort. Vil dette fungere godt/brukbart sammen?

 

Jeg skal også kjøpe meg en Taisol CGK742 med Artic Silver II termisk kitt..Det jeg da lurer på er hvor mye jeg kan klokke opp før det går utover stabiliteten?

 

Tusen takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei benredik:) Skulle gå som fot i hose sammen det oppsettet der... Jeg anbefaler deg å kjøpe Taisol CGK760 istedet for forgjengeren 742, den har kopperkjerne og kjøler bedre, koster bare 50-lappen mere. Arctic Silver er en god idé, da må du skrape bort kittet som sitter på når du kjøper den, og det er lurt å planslipe ribba etterpå.

Har selv Duron 800 og CGK760 på et abit kt7. Planslipt og med arctic silver. Får klokka til 1050mhz. Med et nyere hovedkort s.s du skal kjøpe får du nok kjørt med høyere fsb, jeg får bare kjørt 105mhz fsb dersom det skal være stabilt. på høyere klikker det i 3dmark.

 

Et spørsmål; hva slags ram har du? FSB-klokking gir best resultat, og da bør rammen tåle cas-2 150mhz med hostclk+pciclk. Er det apacer, winbond, mosel eller lignende så er det bra.

 

mvh Espen Thøring

 

[ Denne Melding var redigert av: jerv på 2001-08-06 02:30 ]

Lenke til kommentar

Kjempeoppsett det der ...

MSI kortet er det mest stabile og beste kortet du får.Helt enig med "jerv" angående Taisol CGK760

Da den bare er litt dyrere men kjøler enda bedre enn

den "gamle" modellen "742"

Har Taisol CGK760 Selv og har ikke vært over 40 grader med min Duron 800 (ikke overklokket)

:smile: :smile: :smile: Taisol CGK760 Supercoooler :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Hmmm..Jeg er ikke helt sikker på om MSI er det beste valget.

Jeg hadde selv et MSI K7T turbo og jeg hadde mye tull med det. Det første var at jeg ikke kunne stille fsb noe høyere enn 100 for da nektet det og starte normalt. Da jeg installerte en 1.33 ghz med 133mhz fsb kunne jeg ikke restarte uten og la pc'en stå avskrudd i 2-3min og da jeg sjekket msi sitt forum var det mange som hadde samme problemet. Kortet stoppet før jeg fikk opp noe på skjermen i det hele tatt. Så jeg byttet det i et Asus a7v133-c(mye bedre, like stabilt,bedre ytelse, ikke noen idiotisk 100/133 jumper,vinner av Anandtech's kt133a chipset roundup i juli eller juni)

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å oppgradere til DDR jeg også :grin:

Har bestilt KG7-RAID og 256mb Apacer PC2100 (+ en Seagate 7200rpm 40giga)

Bestemte meg for å beholde Duronen... Duron 800, greier opptil 1050mhz...kanskje noen mhz lengre..

 

Lurer på en ting; når man bruker DDR-minne og hovedkort, vil hele greia gå på 266mhz buss da? Altså, må jeg regne 266 x multiplier?

Eller må jeg fremdeles beregne cpu-speed med 133 x multiplier?

 

på forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...