Gå til innhold

PC i bil


Teemeister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som streifer mine tanker er strøm. En pc med skjerm trekker vel en del strøm under oppstarten? Du må mulignes inn med et ekstra batteri. Men når pc'en er "oppe å går" så tror jeg neppe at den trekker så mye. Men alt er jo avhengig av hvilke type maskin du skal ha inn.

 

Når det gjelder vibrasjon på harddisker så tror jeg at det finnes en rekke monteringsmuligheter, som vil forhindre at dette blir et problem.

 

Mitt spørsmål til deg blir, hva skal du bruker en pc i bilen til??

Lenke til kommentar

Tenkte på å bruke en sånn skjerm som man bruker i bilen hvis du skjønner...ikke en sånn vanlig monitor...

 

Ja det med strøm har streifet meg, tror du det går ann å finne 12V til 230V transformator??? Selve pc'en trekker vel ikke så mye med strøm, gjør den det???

 

Fett å pc i bil da, da har du alt, DVD, mp3, videoer og alt, uten å måtte betale fett med spenn!

Lenke til kommentar

Bare for å si litt om mulighetene med PC i bil. De fleste har høyttalere i bilen og uansett hvor gode de er så blir lyden i en bil ganske bra. Hvis du også er så heldig å ha en prosjektor og en 12dc til 230ac kan du finne deg en hvit vegg i byen og parkere forran denne. Her kan du da sitte med en kammerat, dama eller flere kammerater og se på film med god lyd. :)

 

Man slipper jo også å bytte cder i bilen da man kan spille mp3er rett fra PCn hvor du kan ha så mange mp3er du vill (nesten i allefall). :)

 

-Karl

Lenke til kommentar

kan jo bare smekke PSU power valg knappen på 120 volt eller hva det nå er...trekker mindre da (hvis du har den knappen i det hele tatt da).

PC'n trekker mest strøm når den slås på, ellers så har vel mange egenskapen å gå i dvale...

 

Hva skal du med PC i bilen? Kjøp gammel bærbar PC med CD rom hvis det kun er for å ha musikk, enklest og greiest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...