Gå til innhold

Medaljer og diplomer i førstegangstjenesten spesielt og Forsvaret generelt


T.F.T

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tjenestegjør for tiden førstegangstjenesten i Sjøforsvaret på Haakonsvern Orlogsstasjon, og har et spørsmål om medaljer og dekorasjoner som jeg håper noen kan besvare.

 

Jeg tok skarpskyttermerket i sølv nå i Desember på Ulven leir og fikk en fin liten pins (som ikke lenger tillates bæres til uniform, se her for utfyllende info) til permantrekket. Det jeg derimot savner er en diplom. Ikke at det er en så enorm bragd å klare skarpskyttermerket, men jeg liker å digge meg selv litt iblandt. Faren min fikk en for gull, og kapteinløytnanten som delte ut pinsene sa at vi skulle få en diplom tilsendt i posten. Jeg trodde ham.

 

Hvor er den blitt av? Er det sånn at man egentlig skal få den, men siden ingen menige bryr seg eller vet om at man skal få den, så lar man vær å sende den for å spare penger? Hvor kan jeg evt. henvende meg for å få en diplom?

 

Nedenfor ser dere bilde av forsvarets vernedyktighetsmedaljer.

 

 

300px-Vernedyktighetsmedaljer.JPG

 

Forøvrig, siden det ikke er en slik tråd i dette forumet allerede, stiller jeg denne tråden til disposisjon for diskusjon rundt temaet slik at de kan samles på ett sted.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Det er kompaniet som utsteder diplomene på forespørsel fra de ulike troppene. Ta derfor kontakt med troppsbefalet ditt først, deretter staben i kompaniet.

Lenke til kommentar
Det er kompaniet som utsteder diplomene på forespørsel fra de ulike troppene. Ta derfor kontakt med troppsbefalet ditt først, deretter staben i kompaniet.

Ok. Der jeg jobber har vi bare en orlogskaptein vi ser tre ganger i året (avdelingssjef) i tillegg til de sivile skiftlederne. Men skal høre med dem.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Det var ironi på høyt plan.

Ah. Men det er jo folk med hvite striper som går rundt på Haakonsvern, det er uvb-skvadronen?

 

Men ja, du kan jo ta et TMO-kurs da :p

Kunne godt tenke meg det, men HTV eller liknende vil jeg tro er en kjip, kjip jobb.

 

 

Hvilket fartøy er du på forresten? Tipper Uthaug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...