Gå til innhold

Systemet butter. Trenger råd fra dere erfarne...


Anbefalte innlegg

Jau. Sitter med systemet som står i signaturen.

 

Systemet er dønn stabilt på følgende settings:

 

Cpu:3220Mhz 1,35v.

Hk: 460FSB (1840) MCH voltage: +0,1v | FSB voltage: stock.

Ram: 920MHz (5-5-5-18) 2v.

 

Så prøver jeg 480FSB. Maskinen starter opp, men superpi crasher umidelbart. Alle mulige spenningsinnstillinger er forsøkt. Flere BIOS'er er forsøkt, og memtest sier at ramen klarer seg fint enda. Har tidligere hatt ramen stabil på 1080MHZ (5-5-5-18) 2v.

 

Speedstep og annen sjait er skrudd av. Har ikke forsøkt software klokking foreløpig.

 

Så nå lurer jeg på om noen har tips. Synes ikke denne klokka er spesielt imponerende.

 

Mistenker FSB wall på Hk, men skal teste det nuh. Setter pris på innspill i mellomtiden :)

Endret av foffle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. Da var tester gjennomført. Trodde det var FSB wall og klokket alt til stock igjen.

 

Tenkte jeg bare skulle kjøre en superpi for å se, og tror dere ikke at superpi crasha med en gang da og.

 

Nå undres jeg over hva som skjer. Det virker som superpi nekter å kjøre uansett. Det starter men opp kommer beskjeden om at programmet ikke klarer å kjøre, og jeg lukker superpi.

 

OS er forresten Vista x64 SP1.

 

Noen tips om hvorfor superpi nekter å kjøre?

Endret av foffle
Lenke til kommentar
Gidder ikke xp for øyeblikket...

 

Vet ikke helt om jeg liker hk. Må finne ut hvor mye fsb det tåler før jeg bestemmer meg. Men det er greie innstillingsmuligheter.

 

Gidder ikke xp? :O

 

Jaja, personelig mener jeg Vista er no dritt, å at de heller skulle invistert penger i å få intrigrert DX10 med XP :)

Lenke til kommentar
Jeje. Ingen som har noen forslag til løsning på problemet mitt?

 

Det virker jo nesten som SuperPI er problemet.

 

Bruk heller et annet program til å sjekke om klokken er stabil (og glem SuperPI enn så lenge). Prime er ved brukt av mange. Jeg brukte det i alle fall da jeg klokket en del for noen år siden.

 

For å finne eventuell FSB-wall bør du redusere multiplikator om du kan det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...