Gå til innhold

Pico itx Car Computer System - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Damn. Det logitech tastaturet er jo akkurat som sendt ifra himmelen.

Skal legge det til kjøpelista mi når jeg får lønn.

 

Statusen nå er at pakken blir sendt imorgen ifra komplett.

Så første tiden etter jeg får pakken vil bli å sette opp softwaren, kjøre litt tester på den, finstille litt.

Den blir ikkje tatt ut i bilen før jeg får solgt gamle utstyret mitt slik jeg får råd til å dekke nye skjermen, psu og diverse.

 

Jeg er enda ikkje sikker på om jeg skal modifisere et kabinett selv eller om jeg bare skal kjøpe meg et px8.jpg

Da pcen uansett vil være liggende skjult så er det vel greit nok å kjøpe.

Men får se hva som skjer.

 

Software delen har jeg enda ikkje kommet fram til hva jeg vil ha.

Men trur jeg skal ta xp og strippe den så mye jeg kan.

Msn og firefox er et must. Da wifi skal brukes.

Sitter og å vurdere om jeg skal skaffe meg 3g til maskinen.

 

Musikk avspilling?

Tja. 29 000sanger skal inn blant annet.

Vet ikkje om noen geniale programmer utenom winamp til den saken.

Den går rask med å søke etter sanger.

Og etter oppløsningen å dømme som jeg må kjøre på skjermen så virker winamp og som den avspilleren som er minst i størrelsen og har stor gui som er oversiktlig.

Viss jeg tar feil på det punktet så er det lov å rette meg :D

 

Internett blir vel Netcom Fritid

Endret av Iminzilion
Lenke til kommentar

regner med at prisen på det kabinettet ikke er så høy, så hadde nok kjøpt det, som du sier skal det ligge skjult uansett, litt greit med et godt tilpasset kabinett som tåler litt og er vel ikke vits å bruke for mye tid på det siden det er skjult..

 

kult at du likte tastatur forslaget mitt :)

3g data ab eller ICE, du får vurdere kostnadene på disse.. syns du bør ha tilgang til internett utenfor wifi soner også ;)

Lenke til kommentar

trur netcom sitt virker bra. 99kr måneden.

17:00 - 08:00 er gratis surfing. Gratis i helgene.

Og surfing utenom tidene er max 50 kr dagen.

Og siden jeg jobber så passer de tidene perfekt.

 

3g dekningen I stavanger/Sandnes/Bryne er godt så skal fungere bra det.

 

Sjekket nettopp posten.no

Ser ut som hovedkortet, rammen og wifi kortet kommer i dag.

Altså litt over 1 døgn.

Så i helga blir nok windows xp installert på den.

Har strippet installen ned til 280mb med sp2

Lenke til kommentar

noen som har bra forslag til musikk avspilling?

Akkurat nå sitter jeg med winamp.

Må ha mp3, ogg, wma støtte.

Må kunne håndtere 29 000 sanger glatt.

Og lett å styres med 800x600 eller 640x480 oppløsning.

 

Videoprogram:

Akkurat her ser jeg kun vlc. Men vil ha noe annet.

Vil ha noe med større gui alla windows media player.

Men vil ikkje bruke det pga minnebruk osv.

 

Skal ha mulighet for dvd, xvid, divx, quicktime.

Lenke til kommentar

Ser nå at det ikkje medfølger noen lydutgang i det hele på hovedkortet.

Det gikk ikkje opp for meg før nå.

 

Så hva vil dere anbefale?

Skal jeg kjøpe expansion kortet til hovedkortet? (da vil hovedkortet ta større plass)

Eller kjøpe usb lydkort?

Usblydkort gjør at jeg kan montere pcen på smalere plasser.

Men hvordan er lydkvaliteten på usb lydkort?

Lenke til kommentar

Prosjektet har stoppet litt.

Kjøpte ram som de hadde som tilbehør til hovedkortet.

Og. :p Det viser seg at den ikkje støtter den rammen i det hele.

Så tar vel 1 uke før jeg får tak i nye ram og kan fortsette.

 

For med den rammen så starte pcen opp. Men sviver i nøyaktig 16sekund før den henger seg.

Så rekner med det er rammen som ikkje er supporta. Noe som og stemmer når jeg leser i spesifikasjonene :(

Lenke til kommentar

jeg bruker kun headsett på min maskin, her har jeg usb og er veldig fornøyd med det, og det er abre sånn liten usb greier som var med headsettet.. så kan anbefale det.

 

har dessverre ikke noen gode råd når det gjelder musikk avspiller, siden oppløsningen og størrelsen blir noe spesiel så må du nok bare prøve deg litt frem får å se hva som passer skjermen best.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har lenge lett etter et bra mediacenter, men det finnes ikke når man har mange filer. De blir treige, uoversiktlige og krever haugevis av trykk for å komme til et sted du må vite eksisterer så etter min mening er det beste winamp + mediaplayer classic (eller vlc)+ stylus.

 

ser du på tidligere prosjekter er roadrunner brukt som mediacenter om du absolutt vil ha det, http://guino.home.insightbb.com/roadrunner.html kjempe om du kommer med en anmeldelse av det.

 

Edit: heeh burde vel lese tidligere poster, er vist sent ute :p

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Har prøvd road runner.

Det fungerte ypperligt til et vist punkt.

Søkemotoren suger *******

 

Når man søker så spiller den av automatisk den første sangen som søkemotoren finner.

 

Så viss jeg har eks 8 sanger som har ordet "road"

Så velger den automatisk første sangen den finner med "road" og så er søkingen ferdig.

 

Så blir nok winamp inntil videre til at noen greier å produsere brukende mediasoftware

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spennende prosjekt. Tommel opp.

 

Så blir nok winamp inntil videre til at noen greier å produsere brukende mediasoftware

Har du forsøkt deg på foobar? Jeg har cirka 20 000 sanger mindre enn deg å søke gjennom, men jeg vil påstå at den søker kjappere enn winamp. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt winamp på noen år, så kanskje jeg husker feil. Satte nettopp oppløsningen min ned til 800x600 og foobar så fremdeles veldig fin ut.

 

post-94481-1206918527_thumb.jpg

 

Jeg bruker oinkbar, nyinstallert foobar ser mer strippet ut; eksempel. Veldig god å ordne på selv, også veldig praktisk med tanke på snarveier og lignende. Ettersom du sikkert ønsker at det skal være enkelt å pause, hoppe videre til neste sang, starte shuffle etc gjøres dette veldig enkelt i foobar. Det er en egen menydel som heter keyboard shortcuts hvor man kan legge til cirka alt som er mulig å gjøre i programmet.

 

Du må være forberedt på å enten ha litt flaks eller sette deg litt inn i det og lese litt rundt på forum. hydrogenaudio bør virkelig sjekkes ut. Er ikke sikkert du vil føle foobar er det rette for deg, men jeg er evig takknemlig for at en tysker i australia viste meg dette programmet og alle dets muligheter. En veldig fin ting er at man enkelt kan legge til flere spillelister (se under coverart på vedlagt bilde, der det står 2/4 ipod). Veldig fint hvis man vil sortere på sjanger eller noe annet man gjerne ønsker, slik som f.eks. lydbøker eller podcasts. I tillegg er foobar lite ressurskrevende; jeg tror jeg installerte det mot slutten av 2006 og jeg har fremdeles ikke opplevd at det har krasjet eller hengt seg opp.

 

På toppen av det hele hadde jeg flaks og fant ut at jeg kunne bruke foobar til ipoden min også, noe som førte til at jeg slapp itunes. Siden har jeg ikke hatt et eneste problem med overføring av musikk. Håper du i hvert fall får sjekket ut programmet og testet det litt.

 

Lykke til videre med jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...