Gå til innhold

LG eller Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

 

Så det er såpass stor forskjell, ja?

Jeg går forresten fra en 11 år gammel 32" - vil forskjellen mellom disse to tvene (LG og Panasonic) synes godt for meg da? Blir jo uansett som en helt ny verden for min del, enten jeg velger det ene eller det andre.

 

Jeg har fått med meg at Panasonic har gjort det meget bra i diverse tester, men det som dro meg litt i retning av LG var prisen, usb-inngang og harddisken.

Det at harddisken er waste of money - hva begrunner du det med? Er ikke ment som et kritisk spørsmål, men av nysgjerrighet.

 

Kan vel også skyte inn at tven i all hovedsak skal brukes på vanlig tv-titting og DVD/Blue ray, og ikke til noen form for spillkonsoll.

Endret av Dezl
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart så mange anbefaler panasonicen.. Faren til naboen kjøpte 42" Pv70 for en stund tilbake, og han er ikke spess fornøyd.. de bruker en tuner kobla til tv'en via hdmi.. Film blir jo kjempebra, men vanlig tv-titting ser ikke spesielt bra ut.. svensk tv4 ellerno sender hd-sendinger, så det så jo helt utrolig ut.. men vanlige kanaler så ikke særlig bra ut.. Han har en monster kalibrerings dvd, men fortsatt ikke fornøyd etter å ha stilt inn tv'en opptil flere ganger.. Jeg så den tv'en selv hos Siba for 1 måned siden, og ble overrasket over hvor "dårlig" bildekvaliteten var i forhold til hvor mye skryt den får! Var jo naturligvis ikke dårlig, men i forhold til mengden skryt så ble jeg overrasket..

Lenke til kommentar

Har ikke sett Panasonicen i aksjon personlig, bare hørt fra kompiser og tester som jeg leser noe jævli av for tiden siden jeg skal kjøpe selv.

 

 

Når det gjelder harddisk i tven.. greit det kan være nyttig.. men jeg personlig har jeg RiksTV der det er mulighet for å pause sendingene.

 

Det samme gjelder GET sine bokser, der kan du enkelt ta opp tv sendinger.. Snart kan du også ta opp med PS3 om bare ekstraboksen kommer i salg :)

 

 

En ting til: Av alle testene og sidene jeg har gått gjennom de siste ukene kan jeg ikke huske en eneste test hvor LG kommer best ut i sin klasse (mulig jeg er dårlig å lete) :)

Lenke til kommentar

Ble PV70 på meg også. Kjøpte det på amentio.no for 8999,-.

Har hørt mye rart om amentio, men ettersom fraktprisen er en tiendedel av f.eks. komplett sin, ble det til at jeg bestilte der.

Satser på å ha det i løpet av uka nå, hvis de ikke glemmer å sende det, slik de gjorde da en kammerat bestilte derfra.

Takker for linken til innstillinger :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ikke noen slot til minnekort på min px70, ikke så vidt jeg vet i hvert fall. Det er vel heller ingen av 70 modellene som har sølvfarge? Sikker på at det er en px70 du har fått da?

Minnekort slot har ikke PX70, men PX700 derimot har Minneslot. PX700 har også en sølvlist under tv'en.

 

@Abnormal, tv'en dere har er PX60 som er en tidligere versjon.

Lenke til kommentar

ABnormal du har en pv600, det var modellen før pv/px700, det er ingen store forskjeller mellom pv/px70 og pv600 utenom designet og at pv600 har minneslott. PX modellene kom til norge ifjor og begynte på px70/px700 serien, px står for at den har digital mottaker men denne funker ikke i Norge da denne tar imot mpeg2 signaler og ikke mpeg4 som Norge bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...