Gå til innhold

Hjelp med HP pavilion 9687

Chris__

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Må først få si at jeg er veldig fornøyd med denne maskina. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er Vista. Maskina er lynkjapp den asså, men å surfe med den er jo ett mareritt. Tidsavbrudd og lagging hele tiden og det går seint å laste ned ting. Alt dette selv om wireless har full signalstyrke. For ikke å snakke om visse programmer som jeg ikke får lagt til i det hele tatt(sikkert pga all sikkerhetstullballet?). Kunne tenkt meg å prøvd en annen verson av Vista for å sett om det ble bedre. Det som er på den fra butikk er Home Premium å det har jeg en følelse på at ikke holder mål. Hvilken er den beste Vista-versonen? Er det helt utelukket å få XP på den? Jeg tror faktisk jeg foretrekker nyeste verson av XP altså. Men får man ikke tak i drivere er det jo ikke noe å gjøre med.....Hvordan er det med drivere til en maskin som er laget for Vista?

Noen ganger kommer det også ett pip fra maskina. Kan ikke fatte å begripe hva det kan være. Noen som vet det kanskje?

Takker for hjelp :)

Endret av Chris__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vista kan funke ganske greit etter å ha tilpasset det litt. For det første, fjern alt av Norton-programvare. Legg inn AVG antivirus i stedet (gratis, oppdaterer seg automatisk). I tillegg burde du slå av brukerkontroll som gjør at man må godkjenne nesten hvert eneste fuc=%ngs program hver gang man starter det. Noen programmer funker rett og slett dårlig med Vista. Det kan hjelpe å kjøre de i "XP-kompatibilitetsmodus" (høyreklikk på snarveien og velg egenskaper).

Jeg vil anbefale deg å lese denne guiden for å få Vista til å kjøre bedre:

http://www.hardware.no/artikler/optimalise..._av_vista/40053

Her står det også flere ting man kan prøve:

http://serviceportal.infocare.no/default.aspx?m=310

Maskinen du har er også kompatibel med XP. Det får man bekreftet ved at HP har XP-drivere for denne liggende her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...ng=en&cc=us

Pipelyden du hører, kan du se om det er noe spesielt som skjer når denne lyden kommer? Kjører du et spes. program, får du noen advarsel eller lignende?

Jeg sitter selv med XP og har vært meeeget skeptisk til Vista etter å ha hørt evige klagesanger fra diverse individer som jeg møter på min vei. Etter å ha "plukket" litt på Vista på andres maskiner og pløyet gjennom diverse artikler har jeg (foreløpig) konkludert med at jeg tør snart å installere det selv. Gjør man litt research kommer man temmelig greit ut av det. Så lenge ikke Microsoft slipper en oppdatering som de gjorde for noen dager siden (som fikk uttallige maskiner til å gå i loop) kan jeg gi Vista en fair sjanse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...