Gå til innhold

Batteri på Acer Aspire 5672 defekt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ta dere tid til å lese takk, jeg vil ha et svar for en gangs skyld siden jeg har sittet ganske lenge med dette problemet. :)

 

Kjører forresten Vista Ultimate 64-bit, har også prøvd og reinstallert alt uten hell.

 

Problemene mine begynte bare sånn helt plutselig en dag. Jeg merka først at batteriet ikke ble ladda opp, det stod bare "0%, Charging" eller noe sånt (husker ikke helt).

 

Etter at jeg starta den på nytt så merka jeg det at tastaturet ikke ville virke, heller ikke touchpad'n! Så jeg ble naturligvis fly forbanna siden jeg satt på lan og jeg prøve å fikse problemet på alle mulige måter, men ingen løsning ble funnet.

 

Før neste dag....

 

Jeg satte med ned og sjekka om det virka med eksternt tastatur, det gjorde det. Jeg så også på diverse drivere til tastaturet og touchpad'n, men alt var slik som det skulle være. Nye drivere var på plass.

 

Men så begynte jeg å se litt nærmere på CPU-bruken, den lå nemlig på 100% på den ene kjerna og vanlig bruk på den andre ( 0% - 5%). Jeg syntes dette virka rart, og samtidigt som jeg hadde fortsatt problemer med at batteriet ikke tok i mot lading så prøve jeg å ta ut batteriet av laptopen, og vet dere hva? Alt virka da som det skulle.

 

Tastaturet virka, touchpad'n virka, CPU-bruken var normal og alt virka. Når jeg satte i batteriet igjen så kom de samme problemene tilbake.

 

Så jeg lurer egentlig på om batteriet i laptopen er defekt og om det lønner seg å kjøpe nytt batteri? Også lurer jeg litt på hvorfor det virka med eksternt tastatur og ikke med det "innebygde"? Og hvofor kjørte den ene CPU-kjerna på 100% med batteriet tilkobla?

 

Hoff, mange spørsmål her, men dette er frustrerende siden jeg trenger batteri på skolen :(

 

Mvh ErlIng! Takker for alle svar og kommentarer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som om det er batteriet som har gått føyken ja. Har faktisk hatt nesten samme problem som det du nevner med "lading". Men, jeg har ikke vært med på at tastaturet og slikt ikke har fungert skikkelig pga. dette.. Men men, prøv med et annet batteri hvis du har mulighet, før du kjøper deg nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...