hrokling Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Holder på å velge deler til en ny PC, der utgangspunktet er: - Den skal være STILLE (men er ikke en htpc) - Den skal ha 2 stk grafikkort basert på Quadro NVS 440 - Helst relativt kraftig, men uten å ta helt av på hva man betaler for cpu etc Her er komponentlisten: ZALMAN CNPS9500AT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775 2 stk PNY Quadro NVS 440, 256MB DDR, PCI-Express 1x WESTERN DIGITAL Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM ANTEC NSK4000 Mini Tower Case, 1x120mm fan, Micro ATX Seasonic M12 600W, 120mm Vifte, Modulære Kabler, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin SAMSUNG DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW Lightscribe SATA Black Bulk Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM, 8 dB(A) NEXUS Nexus 80mm Real Silent Vifte, Sort, 17,6 dB(A), 20,2 CFM, 1500 RPM ASUS Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed 2 stk CRUCIAL DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/2 BallistiX 128Megx64 (4Gb tilsammen) Grafikkortene finnes i 2 utgaver, PCIe 1x og 16x. Et par hundringser i forskjell er lite i den store sammenhengen - men tror noen jeg vil merke forskjellen på et kort som kjører 1600x1200 ut til 4 monitorer samtidig? Noen input på overklokking av CPU og minne? Og hva med komboen hovedkort, cpu og RAM? Ellers er jeg også sugen på kommentarer om den antatte luftflyten i kabinettet, og om de 2 grafikkortene kan tenkes å lage kluss. Tilsammen kommer jeg til å kjøre 6-7 skjermer med 1600x1200 oppløsning samtidig - men ikke til spill, kun "vanlig" 2D. Jeg har egentlig også bestemt meg for ikke å sikte på 64 bit OS.
TechFrog Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Til det oppsettet var vel kabinettet noe stusselig? Mulig det har noen egenskaper som jeg ikke kjenner til, men jeg ville nå ha spandert på meg et som var noe større når du først skal bruke såpass med penger Skjermkortene og alle de skjermene har jeg ikke greie på, men kanskje du egentlig burde hatt deg en Quad-prosessor? Hva slags programmer er det du skal bruke? Hørtes iallfall ut som om det skal skje mye på en gang Overklokkingen blir nok bra, om du går for de delene der. CPU, HK og RAM er alle av topp klasse.
hrokling Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 Ja, kabinettet er jo ikke veldig stort. Litt fordi jeg faktisk ikke vil ha det så stort - vil ha "desktop size" på det. Men det er (eller burde bli?) kaldere i et større kabinett. Jeg håper ihvertfall at viftene jeg monterer skal være nok til å flytte varm luft ut og holde det på et ok nivå. Ikke skal jeg kjøre primtall hele tiden heller Til det oppsettet var vel kabinettet noe stusselig? Mulig det har noen egenskaper som jeg ikke kjenner til, men jeg ville nå ha spandert på meg et som var noe større når du først skal bruke såpass med penger Skjermkortene og alle de skjermene har jeg ikke greie på, men kanskje du egentlig burde hatt deg en Quad-prosessor? Hva slags programmer er det du skal bruke? Hørtes iallfall ut som om det skal skje mye på en gang Overklokkingen blir nok bra, om du går for de delene der. CPU, HK og RAM er alle av topp klasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå