Gå til innhold

Tele 2 Oppratørlås


Anbefalte innlegg

Vil klage på Tele2 sin måte og få kode til oppratørlåste mobiltelefoner.

Vanlig praksis hos Telenor og Netcom er og taste inn emai nr.på telefonen og da

får du opplåsningskoden.(hvis bindingstid er over)

Men hos Tele2 hjelper ikke dette ! De må ha telefonnr. som telefonen var solgt med ny. Dette er greit hvis samme eier skal ha koden.

Men i dag blir mobiltelefoner solgt mange ganger på ett år.

Det betyr att du ikke får låst opp telefonen selv om bindingstid er utgått,hvis du ikke vet hvilket nr.den ble solgt med ny!!!

Telfonene blir liggende for de kan ikke brukes !!!

Tele2 må ha lik praksis som de andre oppratørene !!!

Taste inn emai nr. og få kode til og låse opp telefonen.Enkelt og greit.

DETTE ER FOR DÅRLIG !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Ta kontakt med Tele2 kundeservice en gang til.

Hjelper det ikke frem kan du ta kontakt med ham du kjøpte telefonen av.

Fortsatt sinna?

Ta kontakt med Forbrukerrådet.

 

Og uansett - fint om du retter stavelsen operatørlås.

Lenke til kommentar
Vil klage på Tele2 sin måte og få kode til oppratørlåste mobiltelefoner.

Vanlig praksis hos Telenor og Netcom er og taste inn emai nr.på telefonen og da

får du opplåsningskoden.(hvis bindingstid er over)

Men hos Tele2 hjelper ikke dette ! De må ha telefonnr. som telefonen var solgt med ny. Dette er greit hvis samme eier skal ha koden.

Men i dag blir mobiltelefoner solgt mange ganger på ett år.

Det betyr att du ikke får låst opp telefonen selv om bindingstid er utgått,hvis du ikke vet hvilket nr.den ble solgt med ny!!!

Telfonene blir liggende for de kan ikke brukes !!!

Tele2 må ha lik praksis som de andre oppratørene !!!

Taste inn emai nr. og få kode til og låse opp telefonen.Enkelt og greit.

DETTE ER FOR DÅRLIG !

 

Merkelig. Jeg ringte Tele2 her om dagen siden jeg ikke fant noen informasjon om operatørlåskode på websidene deres.

 

Jeg mener temmelig bestemt at jeg bare oppga serienummeret på apparatet (imei) og epost-adresse, så fikk jeg opplåsningskoden i løpet av et lite minutt.

 

Altså må man ringe 02000 for å få tilsendt opplåsningskoden.

 

Det antar jeg at du har gjort. Kanskje du traff på en morragretten kundebehandler? Prøv en gang til.

Lenke til kommentar
Eller kanskje du ringte fra et nummer med mobil pluss abo som har vært bundet, og de antok at det var det nummeret tlf var kjøpt med...?

 

Måtte du oppgi når du hadde kjøpt den da? Eller hva ba de om av info? Kun imei?

 

Jeg ringte fra en anna mobil enn den som var operatørlåst ja.

 

Type telefon og imei er alt de behøver for å finne opplåsningskoden.

 

Dersom det er under 12 måneder siden den ble kjøpt vil jeg sterkt anta at de rett og slett ikke gir den ut. Det er ikke hver dag jeg får Tele2-låste apparater på disken, så inngående kunnskap om rutinene har jeg ikke. Kan uansett ikke skjønne at de skulle ha noe å tjene på å være vanskelige.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de som oftest krever telefonnummeret er at i Tele2 sine systemer blir ikke et imeinummer knyttet opp til en binding. Hos Telenor og Netcom derimot fyller man ut imeinummeret.

Dette skal dog bli enklere etterhvert, da Tele2 også vil nok åpne for denne muligheten snart. Uansett så er det som oftest når man er i tvil de spør om imeinummeret. (f.eks. med en modell som fortsatt er i salg)

Lenke til kommentar

Kundebehandlere hos tele2 kan være så mangt. Hadde selv alle opplysninger, men pga evneveike tele2-folk tok det en evighet å få låst opp telefonen etter endt bindingstid. Etter en måned med frustrasjon og helvete var det endelig en kompetent fyr som tok telefonen, og da var det hele ordnet på 2 min.

Lenke til kommentar
Kundebehandlere hos tele2 kan være så mangt. Hadde selv alle opplysninger, men pga evneveike tele2-folk tok det en evighet å få låst opp telefonen etter endt bindingstid. Etter en måned med frustrasjon og helvete var det endelig en kompetent fyr som tok telefonen, og da var det hele ordnet på 2 min.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...