Gå til innhold

hvilken compiler er best å bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurte på om noen hadde noen forslag til en compiler eller hva det heter som jeg kan bruke? og evt. hvor jeg kan skaffe den? Jeg skal prøve å lære meg programering og leser boken accelerated c++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg prøvd microsoft visual c++, men jeg syntes det var litt vanskelig å forstå... Jeg er nybegyner og har såvidt begynt å lese, så jeg lurte på om det ikke var en som var så lett at det bare var å skrive, så lage?

Skrevet (endret)

Visual C++ forutsetter litt kunnskap om C++ ja, du kan enten bruke command line compileren, eller laste ned en annen compiler.

Hvis du vil bruke Visual C++ IDE-en, så bare velg new Win32 project, velg Console Application, og huk av på empty project.

Hvis du vil bruke Visual C++ commandline, så starter du et CMD vindu, går til bin mappen til Visual C++ og start vcvars32.bat

Deretter kan du skrive cl.exe fra en hvulken som helst plassering, så vil du starte Visual C++ sin commandline compiler.

Da skriver du koden i en tekstfil, går til mappen der du har alle .cpp filene dine, og skriver cl *.cpp så vil den kompilere alle .cpp filene i den mappen.

eventuelt kan du prøve en av de andre compilerne.

Endret av GeirGrusom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...