Gå til innhold

Kritikk på filmblogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fargen du har brukt på bakgrunnen ødelegger hele siden føler jeg. Du bør gå for en mørkere farge og gjerne en tone lysere enn hovedinnholdet. Du bruker "HOME" i menyen mens andre menyelementer er skrevet på norsk. Det er "fyfy". Du får bruke "hjem" eller "forsiden" i stedet.

 

En annen ting jeg la merke til er at søkeboksen har mørk tekst. Den bør være lys på sort bakgrunn. Som du sier så er ikke bunnen helt heldig. Den grå boksen passet overhode ikke inn med resten av designet. Igjen lek litt med forskjellige toner av mørk farge.

 

Kim...

Lenke til kommentar

Har fikset litt på det du sa nå og lagt til en litt annen hover effekt på menyen. Det med søkeboksen visste jeg ikke. Selvfølgelig skal det være lysfarge. Hadde glemt å endre den.

 

Når det gjelder bakgrunnsfargen er jeg egentlig litt skeptisk til å velge en litt mørkere farge. Jeg er litt redd for at headeren ikke blir like bra da siden personene som stikker opp er ganske mørke fra før av. Men jeg kan prøve meg litt fram å se.

Lenke til kommentar
Dersom du har laga designet helt selv, ville jeg fjernet bunnteksten.
Movie World Theme by TemplatePanic and Movies and Music Deals Brought by Wordpress Themes

 

Det er det jeg har lurt litt på. Jeg har ikke laget designet helt selv fra bunnen av. Jeg har brukt Movie World Theme som mal og så har jeg modifisert den en del. Kan jeg da fjerne dette og heller sette inn mitt navn?

Lenke til kommentar

Synes du bør gjøre noe med H1. I en ellers ganske kul header, virker teksten "Øyvinds filmblogg" anonymt, og veldig tilfeldig plassert. Samtidig får den såvidt plass midt inni der. Ikke særlig pent og se på. Ser ikke hvordan det kan løses med headeren akkurat som ting er nå, men prøv å gjør plass til overskriften på et eller annet vis.

Lenke til kommentar

Vel, når jeg tenker meg om så fortjener du kritikk på siden. God kritikk. For den er pen, ryddig og godt laget. Men som mange nevner roter du det litt til med headeren. Kanskje du burde kutte hele headeren, ha den lengre nede eller noe. Ser kanskje for meg at du kan ha Øyvinds med litt stor font, og filmblogg under om der om du forstår. Tenker kanskje til høyre i headeren.. Men det er litt vanskelig å si hvordan du skal plassere ting, og jeg kan se hvorfor du satte det i midten. Det kan se ut som at siden "tipper over" om du plasserer en ting på ene siden, og ingenting på andre. Kanskje Øvinds på til venstre, og filmblogg til høyre? Vet ikke, men jeg kan se allerede nå at det lett kan bli et balanseproblem i sideoppsettet ditt dersom du flytter den fra midten. Men ellers, bra design ;)

Lenke til kommentar

Er enig med dere angående teksten i headeren. Jeg fant liksom ikke noe bedre plass til den så det falt egentlig mest naturlig for meg å plassere den der den er nå. Men som sagt tidligere så blir den veldig anonym der. Jeg kan jo kanskje prøve å legge den inn "bak" folkene som står der, hvis dere skjønner hva jeg mener?

 

Og så tenkte jeg på en liten ting til. Angående innleggene. Tenkte jeg ville organisere disse litt annerledes siden det blir litt for rett frem nedover. Det blir ikke så spennende. Så da tenkte jeg at jeg kan ha det øverste innlegget slik som det er og så kanskje putte inn siste anmeldelser og siste kommentarer i to kolonner under der. Og så under der igjen følger resten av anmeldelsene, men i to kolonner nedover. Sånn som Kulturo.no har gjort det nederst på siden sin.

 

EDIT: Oppdaterte skriften i banneret. Hva synes dere?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...