lb9td Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 (endret) på min 2000 modell A6 1.8T så har vindusviskerne begynt å gå tregt. Det begynte for noen uker siden. De gikk tregere og tregere og nå går de ikke i det hele tatt. Dersom jeg løfter dem opp fra vinduet så¨går de såvidt. Er det noen som vet hva som kan være feil og hvordan jeg fikser dette (trenger detaljert forklaring...) Endret 24. februar 2008 av lb9td
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Mulig defekt viskemotor. Ellers så er det et spenningsfall et sted, som gjør at motoren ikke får den spenningen den skal, og klarer dermed ikke å ''viske''. Om du ikke kan skru litt selv, er vel det enkleste og sette den på verksted. Alternativt kan du skru av det du trenger for å komme til viskemotoren og deretter måle spenning fram dit.
lb9td Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Skrevet 24. februar 2008 Mulig defekt viskemotor. Ellers så er det et spenningsfall et sted, som gjør at motoren ikke får den spenningen den skal, og klarer dermed ikke å ''viske''. Om du ikke kan skru litt selv, er vel det enkleste og sette den på verksted. Alternativt kan du skru av det du trenger for å komme til viskemotoren og deretter måle spenning fram dit. hvor sitter viskermotoren?
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Mulig defekt viskemotor. Ellers så er det et spenningsfall et sted, som gjør at motoren ikke får den spenningen den skal, og klarer dermed ikke å ''viske''. Om du ikke kan skru litt selv, er vel det enkleste og sette den på verksted. Alternativt kan du skru av det du trenger for å komme til viskemotoren og deretter måle spenning fram dit. hvor sitter viskermotoren? Den sitter i bagasje rommet på- på siden i det oppbevaringsrommet. Fra spøk til revolver. Er ikke kjent med denne bilen. Men den sitter nok under pusserarmene. Altså du må da demontere nødvendige deksler- deretter ser du nok noen stag som fører til motoren.
joka Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 trege viskere er vanlig på VAG enkelt å fikse. les her http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml
Spartan Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 trege viskere er vanlig på VAG enkelt å fikse. les her http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml Legg merke til Rolling Rock flaskene på mange av bildene
lb9td Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 (endret) trege viskere er vanlig på VAG enkelt å fikse. les her http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml Legg merke til Rolling Rock flaskene på mange av bildene Får prøve! Måtte betale 3000 kr for å skifte motor til vindusvisker bak for 2 år siden så vil unngå det denne gang om mulig.... På slutten av artikkelen står det: NOTE: when working with any part of your car's electrical system, it would probably be a good idea to disconnect the battery. I did not do this, and got lucky. Fate was with me. Have your radio code handy before you disconnect the battery. Er det nødvendig å koble fra batteriet? Endret 25. februar 2008 av lb9td
lb9td Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 Er det noen som vet om vindusviskermotoren er hele metalldingsen som er festet under dekslet - dvs med de 4 armene til sidene, eller om det bare er dingsen i midten) som i beskrivelsen?
lb9td Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt vindusviskermotor og overføringen til bladene? Hverken Torshov Bilrekvisita eller Biltema hadde disse. De har det jo på merkeverksted men der er det svindyrt - skulle ha 4500 for del + jobb. Bruker vel knapt 30min på jobben.
-Shark- Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt vindusviskermotor og overføringen til bladene? Hverken Torshov Bilrekvisita eller Biltema hadde disse. De har det jo på merkeverksted men der er det svindyrt - skulle ha 4500 for del + jobb. Bruker vel knapt 30min på jobben. Mekonomen da?
lb9td Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 Kjøpte vindusviskeroverføring til 790 kr hos Audi. Brukte vel knapt 1t på demontering/montering. Noen bruktforhandlere skulle ha 900 kr + frakt !!!!?!?!?!?!? Helt rå pris for en del som er gått 140.000 km....
amund_l Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Hadde samme problem på min A4 1999. Jeg gjorde en annen ting. I artikkelen som er ref. til ovenfor så er det bilde av problemet på det siste bildet. Tror dette er en typisk "stålaksel i aliminiumshus = korrosjon" -sak. Jeg boret to hull i alu.huset ned til akslingen. Sprayet på med 5-56 til det gikk lett og leding. Forseilet hullet med white-grease. Slapp å demontere noe unntatt litt plast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå